Sådan bruger du forløbet “Skru ned for dit indra drama”

Du kan se videoen, når du er medlem.

Få en gratis 30 dages prøveperiode. Ingen binding.

Pris kr. 119,-/md efter prøveperioden. Opsiger du inden 30 dages betaler du ingenting.

Hvis du vil vide mere om Yogavivo, så klik her.

  • Tid : 2 min
  • Underviser : Ene Ravn
  • Tema : Åndedræt & Pranayama / Angst & depression
  • Niveau : Let øvet
  • Yogastil : Vinyasa yoga
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Denne video er en del af forløbet “Skru ned for dit indre drama”. Med forløbet kan du skabe de bedste betingelser for, at kroppen og nervesystemet kan restituere og genfinde balancen, hvis du er udfordret af stress og angst. Kroppen vil rigtig gerne hjælpe dig med at skrue ned for det indre drama, og du får her nogle øvelser og teknikker, der kan hjælpe dig godt på vej. Hvis du er stresset, er det vigtigt at være opmærksom på, hvornår det føles rart og ikke presse dig selv. Når nervesystemet er overaktivt, er det vigtigt, at hjælpe det med at falde til ro. Så hvis du har brug for at lægge dig ned undervejs i en video, så gør det. Hvis der er angst, mens du træner, er det vigtigt at tage den med ro, hvis noget føles ubehageligt, men ikke stoppe helt! Hvis du stopper helt op, kan du komme til at give angsten “ret i”, at dette her kan du ikke tåle – og så får angsten bare mere magt. Så hvis noget føles ubehageligt, så prøv at blive i det. Giv dig tid til at registrere alt det, du kan mærke i kroppen, og læg mærke til at ubehaget kommer og går. Hvis det er første gang, du prøver forløbet, er det en god ide at træne sekvenserne i den rækkefølge, de står, men de kan også stå alene eller kombineres efter behov.

2 KOMMENTARER

KOMMENTARER 2

  1. Avatar

    Vil du anbefale man bruger videoerne dagligt, eller er det bedre med nogle dage i mellem hver gang?

    1. Avatar Post
      Author

      Hej Simone. Undskyld den lange responstid – jeg er lige kommet hjem fra retreat:-)
      Jeg vil klart anbefale, at du praktiserer hver dag, men det er vigtigt at finde den/de videoer og det omfang, der passer til din dagsform. Se, om du kan forholde dig til træningen som en venlig omsorg for dig selv, snarere end som en daglig pligt. Når du har dage hvor energien er meget lav, kan du afprøve det stille, liggende program eller bare tage en afspænding. Når du har dage, hvor det hele vibrerer af uro, kan det være en god ide at arbejde med vejrtrækning og/eller grounding. Jeg vil foreslå dig, at afprøve de forskellige videoer, lidt efter lidt i dit eget tempo, og gøre dig fortrolig med hvad der fungerer for dig og hvornår. Hvis din stress er intens, vær særlig opmærksom på signaler på, at din grænse er nået – og måske hellere gør lidt for lidt end lidt for meget.
      Rigtig god fornøjelse og du er velkommen til at skrive igen, hvis du har flere spørgsmål.

ANDRE VIDEOER I FORLØBET Skru ned for dit indre drama