Til den stive krop

Intro-video

Du kan se videoen, når du er medlem.

Få en gratis 7 dages prøveperiode. Ingen binding.

Pris kr. 119,-/md efter prøveperioden. Opsiger du inden 7 dage betaler du ingenting.

Hvis du vil vide mere om Yogavivo, så klik her.

Tid 56 min
Underviser Kristine Marie Rost
Tema Øget blodcirkulation / Smidighed & mobilitet
Niveau Begynder
Yogastil Yin yoga
FavoriteFavorit Føj til kalenderKalender
Tid: :

Stiv i betrækket eller for stiv til at nå dine egne fødder? Måske mærker du smerter pga. skader, gigt og andre skavanker, og du er træt af at lade dig bremse af det? – Så er her en video til dig. Sekvensen er ren livseleksir – du vil opleve en mærkbar forskel, hvis du dedikerer til at lave sekvensen hver dag i 3 uger. Rigtig god fornøjelse!

19 KOMMENTARER

KOMMENTARER 19

  1. Avatar
  2. Avatar

    Lidt feriepakkeklargøringsuro fyldte denne morgen, men det lykkedes at finde ro ind i mellem og langsomt kom nærværet og roen – men tænker, at det er fint at gøre noget (selv om det måske ikke er helt optimalt – ligesom et smil stimulerer hjernen og signalstofferne selv om det måske ikke altid udspringer af overskud 🙂 ) end at springe helt over – kroppen får jo strækkene og vejrtrækningerne 🙂
    – hvad tænker du Kristine?
    Jeg vil glæde mig til Buddhas Rest på stranden, når jeg alligevel ligger på et tæppe 🙂
    God dag og Tak 🙂

  3. Avatar

    Dag 11 :):):) Fantastisk som kroppen langsomt giver slip … (altså jeg bruger jo stadig blok, tæppe og pude 🙂 men alligevel…) og lidt vildt at knuderne i benet bliver blødere og mindskes 🙂
    11 dage minus sukker og plus vand, frugt og grønt er en skøn kombination til det hårde yogaarbejde 🙂
    Tusind tak for at komme ind i min stue – og tak for input til næste uges træning (både glæder og frygter at lave Frog igen – husker sidst jeg lavede den 🙂 men det blev nu også meget godt med tiden).
    God dag 🙂

  4. Avatar

    Ny oplevelse i dag … fysisk lidt nemmere, men i stedet dukkede en lettere irritation op og i dag frøs jeg gennem timen – det har jeg ikke oplevet før … men alligevel dejligt at begynde dagen med yoga.
    I næste uge skal jeg på ferie med familien- har du forslag til kortere programmer jeg kan lave?
    God dag og endnu en gang: TAK 🙂

    1. Kristine R Post
      Author

      Kære Dorte

      Tak for dine daglige små updates til os andre her. Det er meget værdsat og berigende at læse og følge dig.
      Til din ferie kan du jo lave denne programserie. Der er en kort sekvens til hver dag. De dage hvor du måske har mere tid kan du jo lave to videoer. den længste varer knap 34 min og den korteste 16 min. gennemsnitlig ligger de på 20 min.

      https://yogavivo.dk/category/programserier/7-dage-der-samler-yin-og-yang/

      klik på programserie og scroll ned til serie med mig; 7 dage der samler yin yang.

      Ha en pragtfuld ferie i nuet med familien.
      KH
      K

  5. Avatar
  6. Avatar

    Dag 6 🙂 en my lettere 🙂 men forsøgte også at være blidere mod mig selv; blok og tæpper lidt før det bliver “slemt” 🙂
    Tak

  7. Avatar

    Jeg elsker at lave yoga 🙂
    I dag var en rutschebanetur … først stor taknemmelighed – bl.a over at kunne lave yoga i min stue 🙂 derefter oplevede jeg, efter anden tuck toe at blive enormt utilpas – måske hyperventilation? måske mangel på lidt mad (men kan bedst lide at lave yoga på forholdsvis tom mave)? I hvert fald måtte jeg tage en lille pause, drikke et glas juice og spise lidt mandler og så kunne jeg fortsætte med forsigtighed. Buddhas rest gjorde godt og ekstra tid til hvile og samling til sidst 🙂
    Men er glad og kan mærke blodet bruse
    – undersøger pt om yogaen kan afhjælpe lidt begyndende åreknuder 🙂
    Tak

    1. Kristine R Post
      Author

      Hej Dorte

      Lyder som om der sidder en masse guf i de ben. Flot du er i gang og finder din vej gennem det. åreknuderne vil mindskes, måske gå i sig selv jo mere du kommer ned på gulvet og laver din tuck toe, seesaw, dragons, budhas rest. Det er sandsynligvis i netop denne intense virkbare Yin yoga stil at du med åreknuder kan opleve utilpashed i processen.
      og som med alt anden træning, sørg for at være fyldt op på væskedepoterne inden du går i gang. Det tager en lille times tid for kroppen at optage det du drikker. Hvis du laver din praksis som det første om morgenen er det fint. der er kroppen frisk og har ikke tæret på depoterne endnu til at Yin yoga kræver et måltid. Har du derimod været i gang nogle timer, en hel dag på arbejde, løben rundt, nå dit og dat ja så sørg for at spise 1-1½ times tid inden så du har energi. Der er jo ikke tale om hygge yoga stillinger på puder, men en praksis der forener yin yang til helhed.

      Tak for at dele med os andre. det er lærerigt for alle.

  8. Avatar

    Stadig av – men lidt bedre 🙂
    Hørte pludselig i dag: “Lad hofterne løfte overkroppen” – det hjalp. Men hold op, hvor varmen kommer springende …
    Har spørgsmål til hver stilling, men øver mig i blot at følge de meget fine anvisninger og slippe hovedet, og holder fast i anerkendelsen 🙂 at du lige præcis ved, hvor det brænder og svier og lysten til at holde fokus på “Rest” kommer snigende 🙂
    Tak

    1. Kristine R Post
      Author

      ja vi hører hvad vi er klar til og der skal mange gange til før du husker alt, hvad jeg siger.

      måske ses vi på næste retreat, forløb eller workshop og så får du måske husket at spørge om bare lidt af det..
      Kh
      K

  9. Avatar

    Tog toe … av av av
    Men lidt løsnen andre steder 🙂
    Tungen i ganen, vejrtrækning og lade blodet og energien bruse – tak 🙂

    1. Kristine R Post
      Author
  10. Avatar
    1. Kristine R Post
      Author
  11. Avatar

    Hold nu op det var hårdt … og godt! Det er vist for længe siden … 🙂
    Men gav mig selv en hel time i dag – Jubii
    Tak

    1. Kristine R Post
      Author
  12. Avatar
    1. Kristine R Post
      Author

      Århh det er jeg glad for at høre, Julie. Ja det er alfa omega at formidlingen spiller. Det kommer med års erfaring og de mange mange ugentlige klasser jeg har haft. 🙂 /Kristine

HERUNDER KAN DU SE FLERE VIDEOER MED Kristine Marie Rost