Til den stive krop

Intro-video

Du kan se videoen, når du er medlem.

Få en gratis 30 dages prøveperiode. Ingen binding.

Pris kr. 119,-/md efter prøveperioden. Opsiger du inden 30 dages betaler du ingenting.

Hvis du vil vide mere om Yogavivo, så klik her.

Tid 56 min
Underviser Kristine Marie Rost
Tema Øget blodcirkulation / Smidighed & mobilitet
Niveau Begynder
Yogastil Yin yoga
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Stiv i betrækket eller for stiv til at nå dine egne fødder? Måske mærker du smerter pga. skader, gigt og andre skavanker, og du er træt af at lade dig bremse af det? – Så er her en video til dig. Sekvensen er ren livseleksir – du vil opleve en mærkbar forskel, hvis du dedikerer til at lave sekvensen hver dag i 3 uger. Rigtig god fornøjelse!

32 KOMMENTARER

KOMMENTARER 32

  1. Avatar

    Hejsa! Når man laver sphinx – skal man så aktivere baller og dermed presse bækken ned i underlaget? Eller slappe af i underkroppen? Jeg får ret ondt i lænden af den øvelse, og jeg ved ikke om det er normalt. Mvh Ida

    1. Kristine Marie Rost Post
      Author

      Nej du ska ikke spænde i baller eller presse noget, så ville jeg have guidet det. Du bruger din vejrtrækning. Niver det i lænden så tag benene lidt mere fra hinanden.
      Det kan sagtens være du oplever din lænd mere bagefter som øm da du i denne yin stil arbejder aktivt i øvelserne. Det er træning. Men mon ik det hjælper når du ikke spænder i undrekroppen.
      /Kristine

  2. Avatar

    Hej Kirstine Marie
    Jeg har længe nydt dine videoer som du sikkert ved 🙂 lige i dag kom jeg til at tænke på hvad tungen i ganen gør godt for, vil du fortælle lidt om det ?

    På forhånd tak

    Anita

    1. Kristine Marie Rost Post
      Author

      Hej Anita

      Tak for dit spørgsmål. Det er fedt du spørger og jeg samtidig har ret god tid til at svare lidt grundigere end i det tidligere ‘normalt’

      Jeg ved ikke hvad der sker – det kan du vist kun selv mærke

      Jeg kan til gengæld forsøge kort at forklare hvorfor jeg guider tungen i ganen. Hvilket jeg i øvrigt guider ret afslappet modsat teorien til pkt 1 og 2., hvor du skal presse tungens bredde op i gangen. Der hvor du så kan mærke det trække sammen bagud ned fra munden til halsen.

      1. Kommer bl.a. fra tibetansk meditationspraksis og sku’ efter sigende løfte din energi på en endnu mere kraftfuld måde.
      2. Er godt til at tryk-udligne ved fridykning (kan det måske godt føles lidt som nogen gange når vi ‘dykker ind i os selv og det der støjer at vi lige er nød til at tryk-udligne) Den her linje skrives helt intuitivt fra min vinduesbænk i solen med en kop kaffe inden Live Streaming til jer alle kl 16 i dag.
      3. I Singapore har et Buddhistisk rehabilitering- og sundhedshus, hvor jeg er kommet i nogen år, lavet et mindre PhD projekt i forhold til snorken, hvor deltagerne skulle meditere ½-1 time om dagen med tungen placeret oppe i gangen. Ikke som i pkt 1-2, men som jeg guider det. Deltagerne blev opfordret til at gøre det når de var opmærksomme på det. Det havde en meget positiv effekt på snorken der hos over halvdelen gik i sig selv. Det blev tilføjet at dem, hvor der ikke syntes den store forandring var grundet i de ikke huskede det med tungen. Jeg har fået tilbagemeldinger fra en større håndfuld af de deltagere som har fulgt mig længe og i perioder haft en fast praksis at deres snorken er forsvundet og de sover bedre.
      4. Igen tilbage til meditation. Buddhistiske munke gør det under deres 6-8 timers til 24/7 meditation, da det øger din spytproduktion og de får hermed en naturlig væske at synke fyldt med enzymer til kroppens naturlige vedligehold samt det er deres væskeindtagelse de mange stillesiddende timer. Det burde ku’ erstatte vandflasken den moderne yogaudøver ofte har stående ved siden af sin yogamåtte som om vi dehydrerer på 90 minutter

      Det er hovedsageligt fra mine studier i TCM (Traditional Chinese Medicin), Qigong, Yin yoga og fridykning jeg har denne viden fra. Jeg er ikke stødt på det i de mange Pranayama kurser jeg har taget eller også fangede det mig ikke i den forbindelse og på daværende tidspunkt da det er en mere indisk/Hatha tilgang til yogaudøvelse end det jeg formidler og har forfulgt i de sidste 8-10 år.

      Håber det gav lidt mere indsigt og en anden opmærksomhed til at huske på det til stilling efter stilling.
      Kh
      Kristine

  3. Avatar

    Jeg elsker denne sekvens og ofte tager jeg de første 22 minutter af denne og kombinerer den med “farvel til lændesmerter” , så er jeg som født på ny. 2 -3 dage om ugen med dette sammenkobling får alle min rygproblemer til at forsvinde (og jeg har haft problemer med diskusprolapser, schouermann og andet i 20 år).
    Men er der et program der forbinder disse øvelser, så jeg ikke behøver at afbryde i midten?
    Hilsen en årevis aktiv bruger af dine øvelser

    1. Kristine R Post
      Author

      jahaaaa Ulla det er der da – det er jo meridian opening også kaldet Smartstart som du finder separat her https://yogavivo.dk/smartstart-kr48 og nyder godt af inden du zapper videre til “farvel til Lændesmerter”
      Håber det funker for dig, hvis du får dem lagt i favoritter. Det er rigtig godt at holde dig til 2-3 videoer 4-6 uger inden du shopper videre til nogle andre videoer.
      Husk at lave nogle af de øvelser du mindst kan lide – dvs også vælge den video der får din krop til at støje mest 😉

      Kh
      K

  4. Avatar

    Jeg elsker denne sekvens og ofte tager jeg de første 22 minutter af denne og kombinerer den med “farvel til lændesmerter” , så er jeg som født på ny. 2 -3 dage om ugen med dette sammenkobling får alle min rygproblemer til at forsvinde (og jeg har haft problemer med diskusprolapser, schouermann og andet i 20 år).
    Men er der et program der forbinder disse øvelser, så jeg ikke behøver at afbryde i midten?
    Hilsen en årevis aktiv bruger af dine øvelser

  5. Avatar
  6. Avatar
    1. Kristine R Post
      Author

      Jeg ved ik’ hvordan en stiv mor-krop er, men jeg ved hvordan den virker altså sekvensen til en krop der har været presset og glemt i en rum tid 😉 Jeg forestiller mig det er lidt det sammen 😀
      Ha en skøn weekend, nu lidt blødere.
      Kh
      K

      1. Avatar
  7. Avatar

    Yyyyeeeesssss så fandt jeg den!
    Har ikke kunnet finde en sekvens der får mig til Tjekkiet som denne gør!
    Så fedt, tak

    1. Kristine R Post
      Author

      ha ha ser det for mig – du har rullet et campistliggeunderlag ud, stillet din lille kildevandskop med drikketud ved siden af dig og med forpint udtryk ser du frem til en tur i spaen 😉 Kom nu Kristine, ringmed den klokke 😀
      Kh
      K

  8. Avatar
  9. Avatar

    Lidt feriepakkeklargøringsuro fyldte denne morgen, men det lykkedes at finde ro ind i mellem og langsomt kom nærværet og roen – men tænker, at det er fint at gøre noget (selv om det måske ikke er helt optimalt – ligesom et smil stimulerer hjernen og signalstofferne selv om det måske ikke altid udspringer af overskud 🙂 ) end at springe helt over – kroppen får jo strækkene og vejrtrækningerne 🙂
    – hvad tænker du Kristine?
    Jeg vil glæde mig til Buddhas Rest på stranden, når jeg alligevel ligger på et tæppe 🙂
    God dag og Tak 🙂

  10. Avatar

    Dag 11 :):):) Fantastisk som kroppen langsomt giver slip … (altså jeg bruger jo stadig blok, tæppe og pude 🙂 men alligevel…) og lidt vildt at knuderne i benet bliver blødere og mindskes 🙂
    11 dage minus sukker og plus vand, frugt og grønt er en skøn kombination til det hårde yogaarbejde 🙂
    Tusind tak for at komme ind i min stue – og tak for input til næste uges træning (både glæder og frygter at lave Frog igen – husker sidst jeg lavede den 🙂 men det blev nu også meget godt med tiden).
    God dag 🙂

  11. Avatar

    Ny oplevelse i dag … fysisk lidt nemmere, men i stedet dukkede en lettere irritation op og i dag frøs jeg gennem timen – det har jeg ikke oplevet før … men alligevel dejligt at begynde dagen med yoga.
    I næste uge skal jeg på ferie med familien- har du forslag til kortere programmer jeg kan lave?
    God dag og endnu en gang: TAK 🙂

    1. Kristine R Post
      Author

      Kære Dorte

      Tak for dine daglige små updates til os andre her. Det er meget værdsat og berigende at læse og følge dig.
      Til din ferie kan du jo lave denne programserie. Der er en kort sekvens til hver dag. De dage hvor du måske har mere tid kan du jo lave to videoer. den længste varer knap 34 min og den korteste 16 min. gennemsnitlig ligger de på 20 min.

      https://yogavivo.dk/category/programserier/7-dage-der-samler-yin-og-yang/

      klik på programserie og scroll ned til serie med mig; 7 dage der samler yin yang.

      Ha en pragtfuld ferie i nuet med familien.
      KH
      K

  12. Avatar
  13. Avatar

    Dag 6 🙂 en my lettere 🙂 men forsøgte også at være blidere mod mig selv; blok og tæpper lidt før det bliver “slemt” 🙂
    Tak

  14. Avatar

    Jeg elsker at lave yoga 🙂
    I dag var en rutschebanetur … først stor taknemmelighed – bl.a over at kunne lave yoga i min stue 🙂 derefter oplevede jeg, efter anden tuck toe at blive enormt utilpas – måske hyperventilation? måske mangel på lidt mad (men kan bedst lide at lave yoga på forholdsvis tom mave)? I hvert fald måtte jeg tage en lille pause, drikke et glas juice og spise lidt mandler og så kunne jeg fortsætte med forsigtighed. Buddhas rest gjorde godt og ekstra tid til hvile og samling til sidst 🙂
    Men er glad og kan mærke blodet bruse
    – undersøger pt om yogaen kan afhjælpe lidt begyndende åreknuder 🙂
    Tak

    1. Kristine R Post
      Author

      Hej Dorte

      Lyder som om der sidder en masse guf i de ben. Flot du er i gang og finder din vej gennem det. åreknuderne vil mindskes, måske gå i sig selv jo mere du kommer ned på gulvet og laver din tuck toe, seesaw, dragons, budhas rest. Det er sandsynligvis i netop denne intense virkbare Yin yoga stil at du med åreknuder kan opleve utilpashed i processen.
      og som med alt anden træning, sørg for at være fyldt op på væskedepoterne inden du går i gang. Det tager en lille times tid for kroppen at optage det du drikker. Hvis du laver din praksis som det første om morgenen er det fint. der er kroppen frisk og har ikke tæret på depoterne endnu til at Yin yoga kræver et måltid. Har du derimod været i gang nogle timer, en hel dag på arbejde, løben rundt, nå dit og dat ja så sørg for at spise 1-1½ times tid inden så du har energi. Der er jo ikke tale om hygge yoga stillinger på puder, men en praksis der forener yin yang til helhed.

      Tak for at dele med os andre. det er lærerigt for alle.

  15. Avatar

    Stadig av – men lidt bedre 🙂
    Hørte pludselig i dag: “Lad hofterne løfte overkroppen” – det hjalp. Men hold op, hvor varmen kommer springende …
    Har spørgsmål til hver stilling, men øver mig i blot at følge de meget fine anvisninger og slippe hovedet, og holder fast i anerkendelsen 🙂 at du lige præcis ved, hvor det brænder og svier og lysten til at holde fokus på “Rest” kommer snigende 🙂
    Tak

    1. Kristine R Post
      Author

      ja vi hører hvad vi er klar til og der skal mange gange til før du husker alt, hvad jeg siger.

      måske ses vi på næste retreat, forløb eller workshop og så får du måske husket at spørge om bare lidt af det..
      Kh
      K

  16. Avatar

    Tog toe … av av av
    Men lidt løsnen andre steder 🙂
    Tungen i ganen, vejrtrækning og lade blodet og energien bruse – tak 🙂

    1. Kristine R Post
      Author
  17. Avatar

    Bagefter er det skønt :):):)
    Troede ikke, at det kunne blive hårdere end i går …
    Tak og god dag

    1. Kristine R Post
      Author
  18. Avatar

    Hold nu op det var hårdt … og godt! Det er vist for længe siden … 🙂
    Men gav mig selv en hel time i dag – Jubii
    Tak

    1. Kristine R Post
      Author
  19. Avatar
    1. Kristine R Post
      Author

      Århh det er jeg glad for at høre, Julie. Ja det er alfa omega at formidlingen spiller. Det kommer med års erfaring og de mange mange ugentlige klasser jeg har haft. 🙂 /Kristine

HERUNDER KAN DU SE FLERE VIDEOER MED Kristine Marie Rost