Bliv smidig med Yin yoga 1

Intro-video

Du kan se videoen, når du er medlem.

Få en gratis 30 dages prøveperiode. Ingen binding.

Pris kr. 119,-/md efter prøveperioden. Opsiger du inden 30 dages betaler du ingenting.

Hvis du vil vide mere om Yogavivo, så klik her.

  • Tid : 25 min
  • Underviser : Kristine Marie Rost
  • Tema : Smidighed & mobilitet
  • Niveau : Let øvet
  • Yogastil : Yin yoga
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Dette her er basis for en mere bevægelig krop. Det er her, der blir’ taget fat omkring fødder, ankler og knæ, og det påvirker naturligvis også resten af din krop positivt. Vi starter med fokus på den nederste del af kroppen og arbejder os op igennem kroppen samtidig med, at der sættes gang i dit kredsløb og din blodcirkulation, og dermed øges din QI.

7 KOMMENTARER

KOMMENTARER 7

  1. Avatar

    Hej Kristine.
    Tak for alle dine guides og onlineklasser, der – sammen med start i et yogacenter – er ved at få mig på sporet af og begejstret for Yin. Er dog vældig udfordret af tuck toe/toe tuck/toe squat og hvad det nu hedder, fordi jeg har slidgigt i begge storetæer, så det gør ondt på den forkerte måde at forsøge at bøje tæerne og hvile på fodballen og sidde på hælen. Selv den med et enkelt ben/fod er umulig. Det føles ikke som om, at jeg kan øve og træne mig til at mestre den bedre, når der absolut ingen fleksiblitet er i især den venstre tå. Eftersom stillingen går igen nærmest overalt i Yin i en eller anden variation, så vil jeg rigtig gerne lære/bruge en alternativ stilling/øvelse eller en totalt begynderversion, når klassen/timen kører tuck toe. Har du én? Evt. henvise til en af dine videoer?
    Håber at du kan vejlede, for jeg er tæt på at give op, fordi de fleste af de Yin-klasser IRL og online, jeg har været i nærheden af, inkluderer stillingen, og jeg derfor må sidde i en “ventestilling”, indtil man går videre i timen.
    Mange hilsner og tak,
    Charlotte

    1. Kristine Marie Rost Post
      Author

      Hej Charlotte
      Det lyder da som alle tiders chance for at læne dig tilbage og kigge op i loftet, imens de andre sidder og bander og sveder og piver når den står på Tuck toe, for tro mig det gør rigtig mange. Den forkerte smerte kender jeg ikke. Det vigtigste er at vide smerte ikke er farligt. At stive tåled kan komme af problemer i og omkring hofte, din gang eller gammel skade, hvor kroppen har kompenseret.
      Den læge jeg har med på min læreruddannelse og holder kurser med omkring artrose og slidtage i kroppen forsker i slidgigt. Han anbefaler daglig indtagelse af gurkemeje, gerne i tablet form i forbindelse med alle tre måltider. Han har godkendt alle stillingerne jeg formidler herunder også Tuck toe. Du har sandsynligvis brug for mere seesaw, dragon1, buddhas rest og half saddle for at få mere elasticitet i lår og akilles for at kunne komme videre med din tuck toe.
      Når du sidder i sofaen og slapper af eller på vent imens vi andre er i tuck toe så tager du en finger imellem hver tå og trækker din fod rundt i din ankel 30 gange den ene vej 30 gange den anden vej og skifter fod. Og så klå på med videoen Det rigtige ben ud af sengen.
      /Kristine

      1. Avatar

        Tusind, tusind tak for din tilbagemelding. Masser af ideer til den videre tå-færd. Og måske et par input at tage med til egen læge, der advarer mod opadbøjende belastning af storetåleddet! Igen – tak.

  2. Avatar

    Hej Kristine
    Jeg har nu fulgt dig her på yogavivo et par år og er langsomt blevet fan. Da jeg ikke havde så meget erfaring m yoga, syntes jeg dine klasser var for hårde, man ligger jo ikke bare og slapper af, men skal hele tiden fokusere på vejrtrækning, at ha numsen tilbage på hælene mm. Og du er super til lige præcis at vide, hvilke områder man skal mindes om at ha fokus på. Jeg savner en dato på hvornår videoerne på yogavivo lægges nu, således at jeg bedre kan sikre mig at min praksis medregner den nyeste viden på området. Har nemlig tidligere set du har skrevet et svar til en bruger, at hun havde fået fat i en af dine gamle videoer og at hun med fordel kunne prøve en anden og nyere. Kunne I arbejde på at få dato på videoerne? På forhånd tak

    1. Kristine Marie Rost Post
      Author

      Hej Benedikte
      Tak for at give dig tid til at kommentere her. Jeg har sendt dine gode ønsker videre til Yogavivo teknik da jeg ikke har medbestemmelse på den del du efterlyser. Har du konkrete ønsker, kan du med fordel skrive direkte til Yogavivo på mail. 🙂

      Dejligt du med tiden er blevet fan. Det er ikke ualmindeligt nogen lige skal snuse til det, trække sig igen og så lige mærke det et par gange til.
      Yin yoga med fokus på vejrtrækning og andre fokusområder er bestemt til begyndere også. Og det er netop min guiding der skal hjælpe begynderen til være i stillingerne uden at gøre skade på sig selv. Og ja det kan da være hårdt – som regel fordi vi i de enkelte stillinger bliver konfronteret med vores liv.
      Det er min erfaring og mening at med denne træning i at holde fokus skærper det din årvågenhed og evne til at være tilstede, hvilket vil vises sig som gevaldige fordele i andre yogastilarter hvor der er bevægelse med.

      Jeg er online på tirsdag 5. maj kl 16. De nyeste videoer er 2. FORLØBET Bliv smidig med Yin yoga 1-3 og 1. FORLØBET Bliv smertefri nu 1-7.

      /Kristine

      1. Avatar

        Tak for hurtig svar. Glæder mig til at følge dig live d.5/5. Kommer du til Vejen idrætscenter til juli, eller er det fortsat uklart?

        1. Kristine Marie Rost Post
          Author

ANDRE VIDEOER I FORLØBET Bliv smidig med Yin yoga