Kram barnet

Intro-video

  • Tid : 21 min
  • Underviser : Kristine Marie Rost
  • Tema : Hensyntagende yoga & yogaterapeutik
  • Niveau : Alle niveauer
  • Yogastil : Yin yoga
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Kram barnet er en øvelse, der kan se nem ud udefra, men når der er traumer i kroppen, inflammation, fordøjelsesproblemer, hovedpine osv., så er det ikke altid lige til at lave kram barnet. Det en universal stilling, der griber fat om noget helt eksistentielt og når ind til kernen uden, at du bliver udfordret på andet end mødet med dig selv, og samtidig er den skånsom til stive lemmer og trætte kroppe. Den forbedrer din vejrtrækning og løsner op i vævet omkring din ryg, og hoftebøjerne får mere frihed. Der arbejdes med vævets mobilitet omkring dit organsystem, og det vil forbedre din fordøjelse og naturlige udrensning. Det er her i barnets stilling, du får ro i kroppen og mentalt kan lande, så du kan fortsætte med de mere krævende stillinger og her, at dit autonome nervesystem stimuleres og din krop ganske roligt begynder at slippe stress og blokeringer. Sekvensen er en del af forløbet “Bliv smertefri nu!”.

10 KOMMENTARER

KOMMENTARER 10

  1. Kære Kristine

    Jeg vil lige høre dig, lidt tid siden jeg har fået lavet “kram barnet” og her til morgen lavede jeg “det rigtige ben ud af sengen” efterfulgt af denne session med kram barnet – jeg har følt mig noget ved siden af mig selv, trykken i hoved og nakke, endnu mere stiv i hofterne end jeg plejer, og en smule småsvimmel – hmmm, undrer mig min krop reagerer sådan, det er jo “bare” yin – har du et godt bud – udover du sikkert vil sige at jeg skal fortsætte Måske udrensning?

    Tak for dig og din træning i øvrigt, som jeg elsker, men måske lidt for længe siden❤

    kh
    Samanda

    1. Post
      Author

      Kære Samanda

      Det burde jo være en god start på dagen og tiltrængt med de eftervirkninger du beskriver. Du kender mig kan jeg næsten læse mig til i dine egne små konklusioner er og der, som jeg ikke vil sige dig dig i mod på 😉 Måske skal du give denne sekvens en chance nogle morgener https://yogavivo.dk/balancer-din-hud-kr86/ Reguler din hud hedder den. Den har ca samme tid som de to videoer du har lavet.

      Jeg har ikke mulighed for at uddybe eventuelle forklaringer eller hjælpe dig mere da det kræver jeg ser dig i eks. kram barnet, kende til din kost, din døgnrytme mm. Yin yoga med mig må gerne være mere end bare yin, da jeg sekvenserer terapeutisk.

      Kh
      K

    1. Post
      Author
  2. Kære Kristine – tusind tak for dine fine videoer. Jeg har været med på yogavivo i 3 uger – og er sluppet af med muskelstramhed i venstre skulder og videre ned. Tuck Toe har ledt vejen for mig. Jeg har prøvet et par af dine forløb. Har lige været igennem ‘Smertefri nu’. Jeg har et svagt punkt nederst i venstre side af ryggen – har dyrket yoga i flere år men holdt op, da visse øvelser trigger smerte i punktet – og jeg har ellers ikke smerte, medmindre jeg provokerer – punktet er svagt efter årevis på en kontorstol. Øvelser med svaj i ryggen / hvor ryggen bevæger sig i svaj/drejer giver mere ondt i ryggen – videoen Meridian opening gav mig ondt, butterfly er også svær fx. Så jeg undgår disse øvelser – andre er fantastiske for de spændinger jeg har i hele venstre side: fx Tuck Toe, Kram Barnet og mange flere. Jeg får medicin for for højt blodtryk, ellers sund. Spørgsmål: 1) Kram Barnet fx med hovedet nedad giver mig meget varme kinder (er det sundt med for højt blodtryk?), 2) Ca 20 min yoga om morgen og 15 min om aftenen inden senge tid hver dag passer fint til mig. Vil du anbefale, at man laver de samme øvelser i en uge og så skifter videre? Lige nu er jeg i gang med ‘Det rigtige ben ud af sengen’ og ‘Kram barnet’. Tusind tak på forhånd for svar til denne lange smøre. God dag med de bedste hilsner Namaste – Anne S

    1. Post
      Author

      Kære Anne
      Dejligt du fandt vej til disse videoer. Jeg håber du finder fornyet mod og nysgerrighed til at udforske dine ‘svage punkter’ og gøre dem ligeså smertefri og stærke som de fortjener. Når der er områder i kroppen vi undviger og øvelser vi samtidig går udenom fordi de lige netop berører det sted så er det præcis det der skal have fokus. Smerte er din guide til at tage dig nysgerrigt og omsorgsfuldt af området så hele kroppen kommer i balance.
      Intet af det jeg underviser er til skade for dit blodtryk tværtimod har jeg kun erfaring med at folk slipper deres medicin og forhøjet blodtryk sænker sig til normalen, stress går i sig selv, lavt stofskifte kommer i balance, ubalance i hormonerne og cyklus retter ind til harmoni. Der er ikke tale om mirakler, men vedholdenhed og prioritering. Det er den kedelige del til heling ligesom med en sixpack hvis man brænder for det – hårdt arbejde, men målet er det altid værd, tænker jeg.
      1. kram barnet sammen med de øvrige øvelser der har fokus på arme og overkrop er helende for dig. lav evt maj måneds livestream igen igen. Der er masser at hente til hjerte og blodtryk.
      2. jeg anbefaler man vælger 2-3 videoer og laver dem hver og hver anden dag i 5-6 uger, inden man vælger nye.
      3. Lyder som en god start du har sammensat. Find gerne en video på ca 40-60 minutter du kan lave hver og hver anden eftermiddag/aften.

      Buddhas rest vil hjælpe dig til at komme bedre i butterfly. Hvis noget gør ondt laver jeg det selv igen og igen til min krop ikke brokker sig mere. Kroppe skal ikke brokke sig og der er kun en vej til at gøre noget ved det og det er at blive ved der hvor det støjer.

      Ønsker dig lykke til i øvelserne og tak for at skrive til os her.
      Kh
      K

    1. Post
      Author

      Det glæder mig at høre. Vi starter et sted og med vedholdenhed og nysgerrighed kommer vi igennem åndedræt efter åndedræt <3 håber du stadig er med os.
      Kh
      K

    2. Kære Kristine – tusind tak for dit fine, uddybende svar – helt i stil med din yoga. Jeg udfordrer og fortsætter. Alt godt til dig og fortsæt – de bedste hilsner, Anne

      1. Post
        Author

ANDRE VIDEOER I FORLØBET Bliv smertefri nu!