Væk fødderne og skab jordforbindelse

Du kan se videoen, når du er medlem.

Få en gratis 30 dages prøveperiode. Ingen binding.

Pris kr. 119,-/md efter prøveperioden. Opsiger du inden 30 dage betaler du ingenting.

Hvis du vil vide mere om Yogavivo, så klik her.

Er du allerede medlem, så klik her for at logge ind

  • Tid : 22 min
  • Underviser : Kristine Marie Rost
  • Tema : Boost af immunforsvaret / Grounding
  • Niveau : Let øvet
  • Yogastil : Yin yoga
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Denne video er en del af forløbet “Nye vaner med yin“. En sekvens med fokus på at skabe jordforbindelse ved at vække og grounde fødderne. En ny vane skal forankres og rodfæstes. Derfor starter vi fra bunden og “vækker” fødderne, så der kan skabes plads til nyt liv i kroppen. Mere plads og liv i kroppen giver også fornemmelsen af mere plads og liv “udenfor måtten”. Du får brug for yogablokke og et tæppe.

23 KOMMENTARER

KOMMENTARER 23

    1. Post
      Author

      hm hmm hvad sker der hos dig? skinneben kan være mangt og meget, men ofte er det ubeslutsomhed, sukker og fedt i kosten og/eller irritation over sig selv eller andre. Har du snerret ad nogen den sidste uges tid sidder der! Gammel vrede og frustration giver brændende hos mig til tider kvalmende følelse, men jo mere jeg gør det jo bedre sover jeg og mere galde forløses uden at gøre skade hos mig og andre.

      1. Tak for svar, det gør mig noget at tænke over…. Det er i top toe child at mine skinne ben og ankler brænder så jeg må gå ud før tid…

        1. Post
          Author

          Du kan også prøve at stå igennem 😉 Når vi kommer igennem støjen om det føles som brændende, stikkende eller anden støj så slipper det der støjer. Kombiner endelig med Bliv smertefri med Yin.

  1. Jeg forstod simpelthen ikke hvad du mente med, at det ikke gjorde ondt i tæerne, hvis bare man lagde vægten i hælen. Jeg havde al vægten netop på fødderne og skuldrene indtil jeg tilfældigt – på vej ud af stillingen – trak benene sammen under mig og SÅ var vægten pludselig på hælene kun og det var ikke længere pres på tøjet og skuldre. Med spredte knæ som instrueret (sådan forstod jeg det ihvertfald) er den helt forkert for mig.

    1. Post
      Author

      Hej Sidsel

      Jeg tror heller ik’ helt jeg forstår hvad du mener her 🙂 Hvilken stilling henviser du til? Pres på tøjet? vægt i hælene og benene under dig. Jeg kan ikke få det til at hænge sammen med noget der er rigtigt 🙂
      /K

      1. Hej Kristine, der skulle ikke stå “pres på tøjet”. Det var stavekontrollen, der tog over. Der skulle stå “pres på tæerne”. Jeg taler om ‘tuck toe child’. Den samme stilling, de andre kommenterer på:-)

        1. Post
          Author

          ha ha okay – ja det anede mig

          Prøv den med videoen “Få det rigtige ben ud af sengen” og se om den ikke fanger dig bedre.

          jo knæene ud til siderne
          ca. 2-3 cm afstand mellem fødderne/storetåhovederne (der hvor der ku’ sidde knyster) det gælder ik om at få fødderne til at røre hinanden
          pres hælene bagud og træd tæerne frem
          kom tilbage med numsen over dine hæle med albuerne i underlaget og hovedet på blokken 😉
          Rund ryggen
          Indånding skab plads om i ryggen, lænden og ud i siderne
          Udånding træk maven op og find fornemmelsen af at udåndingen er med til at trække halebenet tilbage under dig

          God fornøjelse 😉
          /K

  2. Oh den var hård denne her !
    Det kom bag på os, at så simpel en lille øvelse kunne påvirkede hele venstre side så voldsomt ( Venstre storetå var meget utilfreds, vi er 2 og vi havde det ens).

    1. Post
      Author

      Beklager jeg først ser din kommentar nu Luise. Håber I begge er med endnu og har fundet andre videoer til at træne jer op til de mere krævende stillinger som I har kæmpet med her 🙂 Der er intet galt med at noget føles/opleves svært, besværligt, udfordrende eller nærmest forkert den første gang eller 3. Gentag et par gange og kroppen finder ud af at være med..
      /K

  3. Hej Kristine. Jeg er så tændt på denne class: udrensning og nye vaner er lige mit tema. Jeg fik ikke ondt i tæerne, men derimod ret ondt hen over foden på oversiden. Jeg er ret spændt her, så måske er det disse spændinger, der blot skal løsnes – eller gør jeg det forkert? Jeg pressede hælene tilbage, men det stillede ikke smerten – tværtimod. Vil være taknemmelig for din kommentar til dette. Mvh Line

    1. Post
      Author

      Hej Line – jeg er sikker på du er på rette spor. hold opmærksomheden på vejrtrækningen og lav en Tuck toe hver dag. Det ændre sig er min erfaring.
      Kh
      K

    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
  4. Hej Kristine Dejlig session. Jeg har slidgigt i det ene storetåled og er derfor i tvivl om jeg laver øvelsen rigtigt. Kan man “stå” på tæerne, da jeg jo ikke kan bøje i leddet og stå på forreste fodballe?

    1. Post
      Author

      Hej Anne P
      Dejligt du kan lide sekvensen. Lad være med at stå på spidsen af tåen. det gør ikke noget godt for din slidgigt. en af mine faste elever på Frederiksberg hos Yogacentralen hvor jeg har ugentlige hold og workshops bl.a. 24-25 marts og i påsken, hun lægger en blok under den fod med skaden. Måske du kan lave et minut af gangen og træne det op, da Yin som akupunktur har en helende effekt til slidgigt. Jeg kan også anbefale dig at sidde i butterfly og lade en finger sidde mellem hver enkel tå.
      Kh
      K

  5. Hvilken skøn klasse til en træt krop som min. Jeg bøvler lidt med at mit ene knæ falder ud til siden, hvis jeg slapper af i half craddle. Måske kan du adressere det en dag?

    1. Post
      Author

      Dejligt at få af vide, Tina.
      det du holder fast om eller det strakte ben?
      det bøjede ben gør det ikke så meget, det strakte prøv at få vægten bagerst på hælen i underlaget.
      Kh
      K

    1. Post
      Author

ANDRE VIDEOER I FORLØBET Nye vaner med yin