Radiant heart – en stor åben brystkasse

Du kan se videoen, når du er medlem.

Få en gratis 30 dages prøveperiode. Ingen binding.

Pris kr. 119,-/md efter prøveperioden. Opsiger du inden 30 dage betaler du ingenting.

Hvis du vil vide mere om Yogavivo, så klik her.

Er du allerede medlem, så klik her for at logge ind

  • Tid : 23 min
  • Underviser : Ditte Bykærholm Nielsen
  • Tema : Åbent hjerte
  • Niveau : Begynder
  • Yogastil : Bowspring
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

En stor åben brystkasse – også kaldet “radiant heart” – er i bowspring selve fundamentet for al tonus. I denne video lærer du, hvordan du kan holde hele kroppens center åbnet og langt, og ribbenskassen stor, bred, åben og opløftet i alt, hvad vi laver. Du lærer at åbne alle sider af brystekassen, og hvordan brystkassen kan være let og løftet. Videoen er den første i forløbet “Bliv tonet, blød og åben med bowspring“. Det anbefales, at du laver denne video før alle de andre i forløbet, da teknikkerne fra de andre videoer er fundamentet for de nye ting, du lærer her.

7 KOMMENTARER

KOMMENTARER 7

  1. Kære Ditte
    Jeg er så glad for disse sessioner med Bowspring. Det gør så meget godt for min holdning. Jeg har (udover gamle bevægemønstre) en ekstra udfordring som jeg vil høre om du kan rådgive om. Jeg er hypermoil i mine skuldre og de har gennem årene været ude af led mange gange. Det påvirker naturligvis sansningen af hvilken stilling leddet er i og hvad der er ‘naturligt’ og godt for leddet. Udover jeg forsøger at kigge på dig, dine positioner kontra mine egne e der så en video hvor du gennemgår eller har du fif til skuldrenes placering jeg kunne have glæde af?
    mange kærlige hilsener

    1. Post
      Author

      Kære Louise.
      Det glæder mig at du får støtte til din holdning gennem praksissen.
      Du spørger til videoer der kommer omkring skuldrene og deres placering.
      Hvis du kigger på den video der hedder “wings” vil du få en del indføring i sammenhængen mellem hænder, albuer, skuldre og brystkasse.
      Der vil du lære noget om at støtten til skuldrene kommer fra mild tonus helt ude fra fingrene og op og ind i brystkassen og at
      det generelt er en god ide at holde armene foran kroppen, der hvor de naturligt i det daglige arbejder med redskaber og udfører opgaver.
      rigtig god fornøjelse. – Ditte

  2. Hver gang jeg ikke laver bowspring eller embodied yoga i et stykke tid, så glemmer jeg Hvordan jeg har det bagefter 🙂 Dejligt at være med igen! Håber der kommer noget embodied yoga herind.

    1. Post
      Author
      1. Derhjemme laver jeg det så vidt muligt alle hverdage og ellers slet ikke i weekender eller ferier. Nu er jeg på ferie, og finder alligevel mig selv i forskellige bowspringøvelser af og til. Det er som om min krop gerne vil lave den praksis og næsten går i gang af sig selv. Og på en eller anden måde, føler jeg mig stærk i de små øvelser og sekvenser. Jeg er stadig blot en novice, men bestemt sulten på meget mere… So keep those videos comming, please 🙂
        God sommer og stort knus.

ANDRE VIDEOER I FORLØBET Bliv tonet, blød og åben med bowspring