Sådan laver du en sund skulderstand

Intro-video

Du kan se videoen, når du er medlem.

Få en gratis 30 dages prøveperiode. Ingen binding.

Pris kr. 119,-/md efter prøveperioden. Opsiger du inden 30 dage betaler du ingenting.

Hvis du vil vide mere om Yogavivo, så klik her.

Er du allerede medlem, så klik her for at logge ind

  • Tid : 11 min
  • Underviser : Ilse Gaardahl
  • Tema : Balance i hormonerne / Omvendte stillinger
  • Niveau : Let øvet
  • Yogastil : Iyengar Yoga
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Skulderstanden kaldes også for alle øvelsers moder eller dronning. Denne asana (stilling) er en meget vigtig øvelse i din yogapraksis. Når du kan lave den korrekt og laver den regelmæssig, vil den give dig indre ro og harmoni. Den balancerer samtidig hele dit system, og der er en række tilstande, den er særligt god til at afhjælpe, heriblandt stress, nervøsitet, angst, søvnløshed, hjertebanken, bronkitis og astma. Da det samtidig er en omvendt øvelse, er den ligeledes fantastisk til at forebygge åreknuder, mavesår, forstoppelse og hæmorider. På denne video vil du lære at lave skulderstand på en stabilt podie-underlag, samt skulderstand og plov (halasana) på stol. Du vil lære, hvordan du laver stillingerne, så de både er korrekte og effetive, men også så du er sikker på at stå hensigtsmæssigt ift. din nakke og ryg – især når vi står i længere tid i stillingerne. Husk at du ikke bør lave omvendte øvelser som skulderstand under menstruationen, eller hvis du har blodtryksproblemer. Du skal bruge 1 skridsikker yogamåtte, 1 bælte, 4 flade blokke og 2 faste tæpper til podiet (eller 4-6 faste tæpper) samt et stykke en væg og evt. en stol til skulderstand på stol.

HERUNDER KAN DU SE FLERE VIDEOER MED Ilse Gaardahl