Sådan laver du en sund hovedstand – sirsasana

Intro-video

Du kan se videoen, når du er medlem.

Få en gratis 14 dages prøveperiode. Ingen binding.

Pris kr. 119,-/md efter prøveperioden. Opsiger du inden 14 dages betaler du ingenting.

Hvis du vil vide mere om Yogavivo, så klik her.

Tid 10 min
Underviser Ilse Gaardahl
Tema Balance i hormonerne / Hovedstand
Niveau Øvet
Yogastil Iyengar Yoga
FavoriteFavorit Føj til kalenderKalender
Tid: :

I denne video vil du lære hovedstand (sirsasana) samt forøvelser til at styrke din nakke og skuldre forud for hovedstand. Du vil også få tips til, hvordan du med enkle øvelser kan overvinde evt. frygt for hovedstand og få styrke og balance i din krop til at lave en sund og styrkende hovedstand. Hovedstand – også kaldet kongen af alle øvelser – har rigtig mange gode egenskaber, hvis du laver den regelmæssigt. Den genopbygger og forfrisker dine hjerneceller og den er effektiv, hvis du lider af søvnproblemer eller hukommelsesbesvær. De indre organer styrkes og dermed vil du også mærke det gavner fordøjelsen. Herudover styrker hovedstand arme, ben, coremuskulatur og rygsøjle, og emotionelt giver den styrke. Du vil også opleve at en regelmæssig hovedstand holder kroppen varm og dermed forebygger forkølelse og hoste. Husk altid at lave skulderstand efterfølgende, for at balancere systemet og husk at undgå omvendte øvelser under menstruation, eller hvis du har blodtryksproblemer. Du skal bruge 1 skridsikker yogamåtte, 1 bælte, 3 klodser samt et stykke væg.

1 KOMMENTARER

KOMMENTARER 1

  1. Avatar

    God forklaring og instruktion, jeg følte mig i gode hænder og blev tryg. Easy peasy op. Nu har jeg fået et godt fundament at arbejde videre fra. Tak

HERUNDER KAN DU SE FLERE VIDEOER MED Ilse Gaardahl