Kraftfuld og rummelig

Du kan se videoen, når du er medlem.

Få en gratis 30 dages prøveperiode. Ingen binding.

Pris kr. 119,-/md efter prøveperioden. Opsiger du inden 30 dage betaler du ingenting.

Hvis du vil vide mere om Yogavivo, så klik her.

Er du allerede medlem, så klik her for at logge ind

  • Tid : 21 min
  • Underviser : Simon Krohn
  • Tema : Afspænding & restitution / Åndedræt & Pranayama
  • Niveau : Let øvet
  • Yogastil : Hatha yoga / Vejrtrækning
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Denne video er den fjerde i forløbet “Introduktion til Pranayama”. I denne klasse skal vi kigge på, hvordan man holder vejret i pranayama. Indledningsvis skal vi undersøge kvaliteten af henholdsvis indånding og udånding. Sagen er nemlig, at når vi f.eks. holder vejret efter en indånding, så sidder vi helt stille og lader indåndingens kvalitet få tid til at påvirke os. Vi skal primært fokusere på at holde vejret efter indåndingerne og opleve den følelse af kraftfuldhed og rummelighed, som det kan give.

2 KOMMENTARER

KOMMENTARER 2

  1. Rigtig fine øvelser, men du Vil ofte gerne have at man sidder op, istedet at ligge ned.
    Jeg oplever at det er langt nemmere at trække vejret dybt og slappe af når man ligger ned, hvilket jeg også ser andre steder at de foreslår til nybegyndere.
    Hvad er dit syn på det, kan jeg med fordel ligge ned ved de fleste øvelser?

    Hilsen Mathias 🙂

    1. Post
      Author

      Hej Mathias.
      Det er et godt spørgsmål. Først og fremmest er jeg pragmatiker, så hvis du har svært ved at sidde, så er det som regel bedre at lægge sig ned. Derudover tænker jeg, at din stilling gerne må støtte op om den kvalitet, som øvelsen kultiverer. At holde vejret efter en indånding giver de fleste en følelse af kraftfuldhed, og denne følelse kan blive modarbejdet, hvis du ligger ned og gør det. Beroligende teknikker vil som regel fungere godt liggende. Jeg håber, at det giver mening. God fornøjelse. 🙂
      Simon

ANDRE VIDEOER I FORLØBET Introduktion til pranayama