Fokusmeditation

Du kan se videoen, når du er medlem.

Få en gratis 30 dages prøveperiode. Ingen binding.

Pris kr. 119,-/md efter prøveperioden. Opsiger du inden 30 dages betaler du ingenting.

Hvis du vil vide mere om Yogavivo, så klik her.

  • Tid : 14 min
  • Underviser : Simon Krohn
  • Tema : Fokus & klarhed / Mindfulness
  • Niveau : Uden niveau
  • Yogastil : Meditation
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Denne meditation udgør den ottende video i forløbet ”En vej til frihed”. Det er sandsynligvis den mest udbredte meditationsteknik i verden, og selvom den er ekstremt simpel, er det bestemt ikke let. Teknikken går ud på, at du fokuserer din fulde opmærksomhed på et fokuspunkt, og hver gang din opmærksomhed glider væk, så fører du den tålmodigt og venligt tilbage til fokuspunktet. Det er en siddende meditation. Det kan derfor være en god idé at bruge en pølle eller meditationspude at sidde på, og hvis du ikke har let ved at sidde på gulvet, kan du selvfølgelig bare bruge en stol.

11 KOMMENTARER

KOMMENTARER 11

  1. Avatar

    Hej Simon
    Jeg elsker, at mit sind er som en hundehvalp. Lige så besværligt og krævende som elskeligt og fuld af spilopper. Ruller sig sammen i fuldkommen ro og tryghed efter endt meditation. Tak for billedet.
    Marianne

  2. Avatar
    1. Simon K Post
      Author

      Hej Helle.
      Det er et godt spørgsmål. Et fokuspunkt kan være enten et sted i kroppen, eller et sted uden for kroppen. Det kan også være et mantra, en lyd eller en simpel opgave (eks.: Løft og spred tæerne).
      Varme hilsner,
      Simon

      1. Avatar
  3. Anette van Vliet T
  4. Avatar
    1. Simon K Post
      Author

      Hej Karin. Det glæder mig, at du spørger, for det er et vigtigt spørgsmål, hvis du gerne vil meditere. Der er flere bud, og jeg har faktisk lavet en video om emnet her på Yogavivo. Kig nærmere på “Den gode siddestilling”. Det er den sidste video i programserien “Yogateknik der løfter din praksis”. Jeg håber, at den vil give dig nogle svar, du kan bruge. 🙂

  5. Avatar
    1. Simon K Post
      Author
  6. Eva G

    Hej Simon. Mit fokus punkt i meditationen er følgende: “ Jeg er fred” på indånding – Jeg er, udånding – fred namaste

    1. Simon K Post
      Author

      Hej Eva. Du bruger altså et fint mantra som fokuspunkt. Det lyder skønt! God fornøjelse. Ha’ en dejlig aften. 🙂

ANDRE VIDEOER I FORLØBET En vej til frihed