Hvad har eksamen og fordøjelse med hinanden at gøre?

Du kan se videoen, når du er medlem.

Få en gratis 30 dages prøveperiode. Ingen binding.

Pris kr. 119,-/md efter prøveperioden. Opsiger du inden 30 dage betaler du ingenting.

Hvis du vil vide mere om Yogavivo, så klik her.

Er du allerede medlem, så klik her for at logge ind

  • Tid : 2 min
  • Underviser : Janni Ide Daugaard
  • Tema : God fordøjelse
  • Niveau : Uden niveau
  • Yogastil : Yogavivo Talks
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Denne video er en del af forløbet “Ro, fokus og bevægelse i eksamensperioden” og rummer en helt kort snak omkring fordøjelsesflow. I forbindelse med eksamensforberedelsen sker der ofte én af to ting: enten snacker du meget mere end du plejer, eller også glemmer du at spise. Din hjerne har brug for brændstof, og hvis den ikke får det gennem en sund varieret kost, er der en sandsynlighed for, at den begynder at kræve det i form af hurtigt brændstof som for eksempel sukker. Hvis du snacker for meget, skal din krop bruge en masse unødvendig energi på at nedbryde den ekstra mad. Jeg anbefaler, at du fylder dit køkken op med masser af sunde, naturlige og farverige råvarer inden, du går i gang med din eksamensforberedelse, så du får noget ordentligt at spise, og så du ikke falder for fristelserne, når du udhungret og træt slæber dig ned i supermarkedet efter en lang dag med næsen i bøgerne. Og når du spiser, så gør dig selv og din fordøjelse den tjeneste, at du holder pause og koncentrerer dig om måltidet. Din fordøjelse starter allerede, når du ser og dufter maden, så det hjælper også at anrette maden. Brug et øjeblik på at se på de smukke farver og dufte til maden, inden du går i gang med at spise. Koncentrer dig om måltidet i stedet for at multitaske. Din krop og din fordøjelse vil elske dig for at dedikere denne lille pause til dig selv. Når du er træt, så tag et lille hvil i form af en restorativ yoga stilling, en åndedrætsøvelse eller måske en af de aktive sekvenser. Hvis du ikke kommer på toilettet hver dag, kan du prøve at spise en teske med friskrevet ingefær, lidt salt og lidt frisk citron inden hvert måltid. Det booster din fordøjelses-ild. Forstoppelse er ubehageligt og kan medvirke til smerter, træthed, dårlig nattesøvn og manglende overskud til eksamen. Og du har brug for at være på toppen til dine eksamener.

ANDRE VIDEOER I FORLØBET Ro, fokus og bevægelse i eksamensperioden