Den ultimative selvforkælelse

Intro-video

  • Tid : 48 min
  • Underviser : Cecilie Svendsen
  • Tema : Mindfulness / Smidighed & mobilitet
  • Niveau : Øvet
  • Yogastil : Hatha yoga / Vinyasa yoga
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Vi har brug for, at rygsøjle og hofter er fleksible dele i vores krop for et liv med velvære, sundhed og glæde. Vores rygsøjle såvel som hofter spiller en helt central rolle i vores bevægeapperat og sætter sig desværre som tiden går, hvis de ikke bliver brugt på kryds og tværs. For at undgå en ufleksibel, stiv og begrænset krop med smerter, er det vigtigt at bruge den til andet end bare at sidde ned, stå eller gå. Derfor er denne sekvens for rygsøjlen og hoften vigtig for hele din krop og dit velvære.

47 KOMMENTARER

KOMMENTARER 47

    1. Post
      Author

      Kære Judith

      Ja det er ikke så lang en praksis, så du kan evt. selv forlænge den. Feks. varm op først og så forlæng den med flere stillinger efterfølgende.
      Den kan også tages sammen med nogle af mine andre videoer.
      kærligst
      Cecilie

    1. Post
      Author
  1. Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår alle disse dybe stræk uden den mindste opvarmning og er nysgerrig på hvad ideen er bag det?
    Jeg har dyrket yoga i 8 år og er meget smidig. Men for mig betyder denne metode ubehag og det øger chancen for fibersprængninger (tænker at jeg måske ikke er den eneste der har det på den måde)
    Jeg synes, at det giver meget mere mening med lidt opvarmning, som betyder mere velvære i de dybe stræk og mulighed for at komme en smule dybere ind i strækkene. Hvis man laver denne video om morgenen er de fleste noget mere stive i kroppen og stillinger bliver derfor endnu mere forseret

    1. Post
      Author

      Kære Margrethe

      Det er altid udøverens eget ansvar at varme op inden en yoga klasse. Plus at det er altid enormt vigtigt og ens eget ansvar, at mærke ind til kroppen og de stillinger som man laver, at man ikke ”presser” og går for dybt i stillingen. Det er jo nemlig kun dig selv som kan mærke det.
      I stedet for at presse, så lad dig selv smelte og brug evt. props til at støtte op i stillingerne. Disse er også gode at bruge hvis nu du ikke kan mærke om du går for dybt. Jeg håber at det giver mening.
      De varmeste hilsner
      Cecilie

      1. Tak for svaret
        Jeg var ikke klar over, at det antages at man som bruger af videoen selv har varmet op inden.
        Resten giver selvfølgelig mening … For det er jo sådan yogaundervisning er.
        Det var mere det med opvarmningen der undrede mig

    2. jeg føler også at jeg har svært ved at følge med selvom jeg har dyrket yinyoga siden 2014. Cecilie S er nok bare meget mere smidig end de fleste. måske spiser hun ikke sukker? og måske dyrker hun mere yoga end vi to gør.

      1. Post
        Author

        Kære Judith

        Det handler jo altid om at tage din praksis fra der hvor du er. Ikke hvor jeg er. Der er ofte hvor jeg guider til at gå dybere, for dem som er et sted hvor de automatisk smelter dybere. Og det føltes rigtigt og dejligt. Men for dem som ikke er der, de bliver bare i den første del af stillingen, uden at feks. bøje sig forover og smelte dybere. Giver det mening?

        Kærligst
        Cecilie

    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
    2. Post
      Author
    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
      1. Der er ikke meget modstand i din krop. Jeg er eller bekendt med square fra yin men denne udgave med foden ovenpå knæet er virkelig stram at komme ind og ud af. Hvad spiser du?

        1. Post
          Author

          Kære Judith
          Du kan regulere stillingerne så de passer dig. Så feks. tag den square som du kender fra din Yin yoga i stedet for.
          Lad være med at presse dig ind i stillingerne. I stedet se om du langsomt og roligt kan smelte med dit åndedræt.
          Brug probs til at hjælpe. Feks. pude under låret etc.
          Jeg spiser bare grøntsager 🙂

    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
  2. kære cecilie
    jeg er meget glad for at følge dig her. denne var lidt svær men mine 71 år. ønsker du vil lave meget mere med din blide stemme.
    kh Inge

    1. Post
      Author

      Kære Inge
      Hvor er det bare dejligt at høre at du stadig dyrker din Yoga som 71 årig. Inspirerende.
      Jeg skal nok lave mange flere videoer.
      Tak fordi at du trofast kigger med.

      Varme hilsner
      Cecilie

    1. Post
      Author

      Nina, hvor dejligt at du er på herinde.
      Åh ja, de god gamle dage i UpDogYoga.
      Jeg håber at du har det dejligt.
      Vi ses virtuelt til næste video.

    1. Post
      Author
    1. Post
      Author

HERUNDER KAN DU SE FLERE VIDEOER MED Cecilie Svendsen