Fokus på benene

SE INTRO VIDEO

  • Tid : 8 min
  • Underviser : Henriette Jensen
  • Fokus : Ben / Styrke
  • Intensitet : Middel
  • Træningstype : Funktionel træning
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Kan du nogensinde få nok bentræning? Nej – er mit klare entydige svar! Du får her 2 forskellige øvelser, og det er ren kærlighed til forsiden af dine lår, og øvelserne giver dig samtidig en god balance. Du kan vælge at bruge vægte i denne sekvens, som også er en del af forløbet “Giv hele kroppen en tur”.

2 KOMMENTARER

KOMMENTARER 2

  1. Ikke optimal øvelse. Ved første øvelse, hvor man læner sig tilbage, føler jeg kun en belastning i senerne ved knæet. Ingen følelse af muskeltræning i lår, numse eller mave. Squats føler jeg heller ikke tager fat i musklen – kan kun mærke stræk i lægmusklen på det bageste ben.

    1. Post
      Author

      Hej kære Marie. Det er da ærgerligt, at øvelserne ikke er optimale for dig, første gang du laver dem. Nogle øvelser kræver lidt mere tid, så kroppen kan vænne sig til et nyt bevægelses mønster. Især hvis der er dele af kroppen, som mangler den type bevægelighed. Og andre øvelser er bare ikke for en, hvilket er helt menneskeligt.
      Hvis du giver dig i kast med øvelserne igen, så prøv at bemærke, hvor du har din opmærksomhed. fx når du læner dig tilbage, kan det være super godt, at komme mindre tilbage, men virkelig arbejde på at holde hoften løftet, som var du i en planke. Og med pistol squats, tag gerne en stol og sæt dig på den og kom tilbage op og stå. Mens du skubber foden ned i gulvet, som skulle du sætte et aftryk.
      Jeg håber det giver mening 🙂 Rar dag til dig. – Henriette.

ANDRE VIDEOER I FORLØBET Giv hele kroppen en tur