GENFIND GEJSTEN


GENFIND GEJSTEN er et forløb til dig der:

  • Har lyst til et skud ny energi til at gå en vinter med coronarestriktioner i møde.
  • Kan mærke at mange måneder med corona har sat fysiske spor i form af spændinger og manglende spændstighed.
  • Vil motiveres og guides til både større fysisk og mentalt overskud 
  • Ikke føler dig helt som dit “gamle jeg” fra før corona

Vi ved godt, at motivation er ekstra svært at finde og fastholde i den mærkelige tid, vi lever i lige nu.

For – hånden på hjertet – hvornår har du sidst ………

  1. Glædet dig til noget på den måde, hvor du nærmest ikke kunne vente?
  2. Grinet så meget, du fik ondt i maven?
  3. Brugt din krop på en måde, hvor du virkelig havde det godt bagefter?
  4. Haft energi når vækkeuret ringede, glædet dig til din arbejdsdag og haft god energi til dem du holder af efter arbejdstid?

For mange af os var det nok ikke i går… Coronaen har med hjemmearbejdsdage, restriktioner og social distance lagt en dæmper på overskuddet for de fleste af os.
Det er en naturlig mekanisme i mennesker at lukke sig lidt om sig selv og melde sig mentalt ud af livet når verden omkring en er uforudsigelig og måske lidt skræmmende. Men det er vigtigt at få vendt skuden og genfinde gejsten så vi ikke vænner os til bare at være mellemtilfredse med den hverdag vi har.  Eller ender med at være for triste og stressede.

Med GENFIND GEJSTEN får du:

  1. Et fire ugers forløb med yoga 5 gange om ugen i 10-30 minutter pr gang på et niveau, hvor alle kan være med
  2. Yogaklasser der lader dig mærke, hvordan du faktisk har det og teknikker til at skabe ro fra tankemylder og komme ned i kroppen.
  3. Yogaklasser der øger din ro, din energi og dit humør, så du bedre kan finde overskud til at skabe hverdagsøjeblikke, der har værdi for dig
  4. Yogaklasser der løsner de spændinger i fx nakke, lænd, skuldre og ryg mange får af den øgede sofatid og hjemmearbejde uden rigtige kontorstole.

Hvem kan deltage:
Du kan deltage uanset alder og tidligere erfaring med yoga. Det eneste det kræver er, at du er medlem af Yogavivo. Og så er det rart at have en yogamåtte. 

Hvor finder jeg de programmer jeg skal lave?
De bliver vist nedenfor på siden her.

Det kan jeg ikke overskue! Det er 10-30 minutter om dagen 5 dage om ugen. Det kan du godt! Og vi sørger for at motivere dig og inspirerer dig så du får det gjort, ligesom vi tilrettelægger programmet så du heller ikke skal bruge tid på at overveje hvad du skal lave.


 

Forløbet vises nederst her på siden

UGE 1

DAG 1

Velkommen til 'Genfind gejsten' Med dagens program er der fokus på at lande i kroppen samt mærke, styrke og afspænde den. Hvis du føler at du er meget oppe i hovedet eller lidt "ved siden af dig selv" med en fornemmelse af ikke rigtig at være tilstede får du en vej til at komme ind og mærke dig selv - også når du er i gang og i kontakt med andre. Og så er det bare et lækkert yogaprogram for ryggen også :-) God fornøjelse!

DAG 2

Skab fokus og energi til det der er vigtigst for dig, samtidig med at du får styrket og smidiggjort kroppen

DAG 3

Få skuldrene væk fra ørerne og åndedrættet ned i maven med dagens program.

DAG 4

Det her yogaprogram tager kun 12 minutter og virker mere energigivende - også på den lange bane - end kaffe! God fornøjelse :-)

DAG 5

Der er få ting der har større gavnlig effekt på din krop og dit humør end virkelig god søvn. Få hjælp til at fremme den og finde ro efter arbejdsdagen med dette dejlige program.

DAG 6

Der skal ikke så meget til for at du kan mærke et større fysisk og mentalt overskud - prøv selv hvad 17 minutters yoga gør for dig!

DAG 7

Tid til en hviledag eller til at gentage et program, som du var særligt glad for :-)

UGE 2

DAG 8

Tid til en hviledag eller til at gentage et program du var særligt glad for :-)

DAG 9

Dejligt du er med!

Start ugen med skuldrene væk fra ørerne og åndedrættet dybt og roligt! Rigtig ofte sætter travlhed og bekymringer sig som fysiske spændinger. Noget af det bedste vi kan gøre når tanker og travlhed har “sat sig fast” i kroppen som fysiske spændinger er at bevæge os. Bevægelsen hjælper nemlig det der har sat sig fast med at slippe.

God dag derude :-)

DAG 10

Har du prøvet det med at føle dig lidt sammensunken og krumrygget? Og med den holdning også lidt mere energiforladt og uden fornemmelse af god kontakt til dig selv? Heldigvis gælder det også den anden vej: når du påvirker din holdning påvirker du også dit humør. Prøv selv at mærke efter hvordan dagens program virker på dig :-)

DAG 11

Når vi føler os pressede og har fornemmelsen af ikke at have kontakt til os selv, føler vi os også i mindre god kontakt med vores familie og venner. Måske kan vi ikke rigtig rumme at række ud til dem, eller vi føler ikke overskud til at være der på den måde vi gerne vil.
De gode relationer starter med os selv. Med at vi hver især skaber roen og overskuddet så vi kan møde vores omverden med et roligt blik og et varmt hjerte.
Når vi skaber ro indeni, kan vi tage de gode, nærende valg. Men hvem har ikke brug for lidt ekstra fokus på at komme ned i gear og ned i kroppen efter snart et år med corona?
Glæd dig til en pause der får dig tilbage i gear i dagens program!

DAG 12

Tid til en hviledag eller til at gentage et program du var særligt glad for :-)

DAG 13

Så er det tid til at ryste dårlige vaner ud af kroppen samt vække legelysten og energien! Nyd 12 sjove minutter der nulstiller og opløfter på en gang!

DAG 14

I dag står programmet på blid yoga, der får nervesystemet i ro og støtter dig til at lande blødt og med mere overskud i weekenden. Samtidig løsnes spændinger omkring hofter, underliv og lænderyg. Steder der også ofte er på overarbejde, hvis vi er lidt for travle eller sidder forkert - fx på en hjemmearbejdsplads.

UGE 3

DAG 15

Tid til en hviledag eller til at gentage et program du var særligt glad for :-)

DAG 16

Brug dagens program til at (gen)skabe kontakt til dig selv, samtidig med at du får løsnet spændinger langs rygsøjlen, styrket balancen og skabt en god fornemmelse af grounding.

DAG 17

Mange får tankemylder, koncentrationsbesvær og en fornemmelse af ikke at have kontakt til kroppen og sig selv, når verden føles utryg og stressende.
Det handler ikke om at skulle tage sig sammen og mase videre, når vi har det sådan (selvom mange af os nok har prøvet den teknik….), for så bliver vi ofte bare hårdere og føler vi kommer endnu længere væk fra os selv - og måske også dem vi holder mest af. Det handler om at sætte tempoet ned. Give plads. Komme ned i kroppen. Sanse åndedrættet. Prøv det selv i dagens program :-)

DAG 18

Slip tankemylder og kom ned i kroppen inden sengetid med dagens program. Programmet er godt, hvis du har svært ved at falde i søvn eller sove ubrudt, men også skønt hvis du “bare” mærker, at du er meget oppe i hovedet eller har haft en lidt for hektisk dag.

Du har lavet programmet tidligere, men som andre gode ting i livet tåler det gentagelse ;-)

DAG 19

Tid til en hviledag eller til at gentage et program du var særligt glad for :-)

DAG 20

I dag står programmet på en kur mod den mellemfornøjethed, man ikke engang altid indser, man har - man kan til gengæld tydeligt mærke, når den er væk fordi Jeppe efterlader en energisk og glad i låget.
Kom weekenden gladere i møde lige her :-)

DAG 21

Det hænder indimellem, vi slet ikke får koblet ordenligt af eller haft det sjovt i weekenden, fordi vi stadig er helt oppe og køre efter arbejdsugen. Derfor er dagens klasse 24 beroligende minutter med Laila, der både giver dig ro til kvalitetsafslapning og overskud til spændende weekendplaner.

UGE 4

DAG 22

Tid til en hviledag eller til at gentage et program du var særligt glad for :-)

DAG 23

I dagens flow-sekvens bliver du guidet igennem bl.a. stående stillinger og balancestillinger, der har til formål at fokusere dit sind, så du kan blive mere bevidst om, hvad der er allervigtigst for dig lige nu.

DAG 24

Der sker meget i den ydre verden, og det er nemt at få fornemmelsen af at miste forbindelsen til den indre. I dagens yinyoga-program kommer du helt ned i tempo og får samtidig løsnet godt op om skuldrene.

DAG 25

Travlhed og stress sætter sig for mange mennesker i fordøjelsen. Dagens klasse vil støtte til at løsne spændinger omkring fordøjelsesorganerne og er samtidig en klasse, der er skøn til at løsne op omkring lænden.

DAG 26

Brug dagens program til at (gen)skabe kontakt til dig selv, samtidig med at du får løsnet spændinger langs rygsøjlen, styrket balancen og skabt en god fornemmelse af grounding.

DAG 27

Vi håber, du har erfaret det igennem de sidste uger: at bare lidt yoga kan gøre en forskel! Og vi håber, at du mærker, at selvom du måske ikke når det hver eneste dag, så er lidt altid bedre end ingenting. Mærk selv i dag hvad bare 14 minutters yoga kan gøre.

DAG 28

Wow - så blev det sidste dag på 'Genfind gejsten' - godt gået, at du er med så langt :-)
I dag skal du ikke andet end at ligge dig godt til rette og blive guidet igennem en skøn kropsscanning, der virker dybt beroligende på sindet.

Tak fordi du var med - god fornøjelse andre steder på Yogavivo :-)

Her kan du kommentere