Vagusnerven – en vej til ro

Intro-video

  • Tid : 49 min
  • Underviser : Ditte Parby
  • Tema : Farvel stress / God fordøjelse
  • Niveau : Begynder
  • Yogastil : Hatha yoga / Yin yoga
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Vagusnerven er kroppens største nerve og har stor betydning for dit velbefindende. Man kunne også kalde vagusnerven for kroppens omsorgsfulde forælder. Den fortæller dig, når det er sengetid, minder dig om at tygge din mad grundigt og sidde roligt ved måltidet. Den husker dig på at holde pauser i arbejdet og mellem venne-aftalerne, og den luller dig til ro, når du er ængstelig. Er du det lydige barn eller den ignorante teenager over for din vagusnerve? Vagusnerven mener det hele godt, den passer på dig og siger, at selvom det måske ikke giver mening lige nu, så vil du takke den en dag. Vagusnerven er en del af det parasympatiske nervesystem, som hjælper dig med at restituere og fordøje næring – både fysisk og mentalt. Vagus kommunikerer nemlig med hjernen om, hvad der foregår i organerne. I det rolige parasympatiske nervesystem skal du helst befinde dig 90 % af tiden. Dette vagus-stimulerende yogaprogram, vil som en kærlig mor vugge dig til ro.

14 KOMMENTARER

KOMMENTARER 14

  1. Kære Ditte
    Tak for øvelserne, de rammer plet og gør så godt for min vagusnerve.
    Jeg har dyrket yoga herninde i mange år og sjældent har jeg følt en så gennemgribende ro.
    Ps. Har også fulgt dine Face yoga session også gode for mig.
    Kh Gitte ❤️

    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
  2. Nu har jeg prøvet denne et par gange og jeg er meget taknemlig for den ro og afslapning denne sekvens kan skabe omkring mit solar plexus, tak 🙂

    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
  3. Hej Ditte.
    Det er et fantastisk program.
    D.8. august blev jeg opereret i min nyre, jeg har kun den ene!
    Den gik i chok, jeg er meget træt og venter på, alle dens funktioner stabiliseres.
    Jeg er 68 og er vant til Simon Krohn, Jørn og Enes programmer. Men desværre er de for hårde, endnu.

    Dette program har jeg nu lavet 4 gange, og det er vidunderligt.
    Det gir så meget.
    TAK for det, du er en god støtte på vejen.
    Kærlig hilsen
    Else Jensen

    1. Post
      Author
    1. Post
      Author

HERUNDER KAN DU SE FLERE VIDEOER MED Ditte Parby