TEMA
Frihed i nakke, skuldre og ryg

Flere gange om året laver vi et nyt Yogavivo-tema. På den måde, vil vi gerne inspirere dig til, hvordan du kan bruge yogaen til at opnå større sundhed på alle planer.

Hvis du har lyst til at slippe for spændinger og smerter i nakke, skuldre og ryg, så kig med og bliv inspireret af de dygtige undervisere hos Yogavivo. Yoga er et fantastisk værktøj til at sikre, at du har en glad ryg og afspændte skuldre samt nakke.

To hurtige tips med stor betydning.

Har du kun få minutter så gå ikke glip af disse uvurderlige tips fra Laila Torsheim og Sisse Dall, hvor de fortæller om enkle måder at forebygge og lindre spændinger i både ryg, nakke og skuldre:

Tip til spændte skuldre

Tip til nakken


Vi har udvalgt 5 programmer særlig egnet til ryg, nakke og skuldre

Vil du af med spændinger og ubehag i ryg, nakke og skuldre? Så anbefaler vi at du bruger nedenstående yogavideoer. Hvis du vil have hurtige resultater så gør det 3-4 gange om ugen. Alle videoerne tager ca. 1/2 time. Det er godt at lave lidt forskellige programmer, da du på den måde får en variation i dine bevægelser, og det sikrer at du hurtigere får resultater.

Det er godt at være opmærksom på følgende:
Smerter er signaler fra kroppen, der altid er værd at lytte til. Det ikke er meningen at nogen mennesker skal gå rundt med ondt i ryggen, skuldrene eller nakken. Hvis du gør det, er smerterne et signal fra din krop om, at der er noget du skal justere. Måske er det fordi du hele dagen sidder forkert på din stol? Måske har du i for mange år haft for travlt og alle spændingerne er samlet i skuldrene? Måske har en gammel knæskade gjort at du bruger kroppen lidt skævt og derfor er der brug for at lære at bruge den hensigtsmæssigt igen? Årsagen til smerter og gener i kroppen kan være mange og komplekse, og det vigtige er i første omgang at:

  • vide, at det ikke er meningen du skal have ondt
  • tage handling, så du finder ind til årsagerne til din gene og ikke blot symptombehandler

Programmerne her vil hjælpe dig hvis du laver dem – det gør virkelig en forskel for ryg, nakke og skuldre at lave yoga regelmæssigt. Af og til kan nogle have brug for yderligere opklaring og assistance, og så kan det være en god ide at booke tid f. eks hos en fysioterapeut.

SK22
LA07 (1)
IG15 (1)
JN11
CS05