Psoas-release

Du kan se videoen, når du er medlem.

Få en gratis 14 dages prøveperiode. Ingen binding.

Pris kr. 119,-/md efter prøveperioden. Opsiger du inden 14 dages betaler du ingenting.

Hvis du vil vide mere om Yogavivo, så klik her.

Tid 8 min
Underviser Stina Madelaire
Tema Afspænding & restitution / Farvel stress
Niveau Let øvet
Yogastil Restorativ yoga
FavoriteFavorit Føj til kalenderKalender
Tid: :

Psoas-musklen, der kort forklaret faktisk refererer til de 2 muskler iliacus og psoas major, er en dybtliggende muskel, der forbinder vores overkrop og underkrop i området fra lænderyggen til lårbensknoglerne. Psoas er én af de muskler, der bliver hårdt ramt af langvarig stress, fordi den spænder op, når vi bliver pressede, og gør os klar til at “kæmpe eller flygte”. Med den her liggende stilling, giver du din psoas basis for at spænde helt af. Lig gerne i stillingen i 20 minutter, så du opnår den fulde effekt. Videoen er en del af programserien “Førstehjælp til dig, der er stressramt“, og anbefales især til dig, der er i begyndelsen af dit stressforløb. Det er en god idé at have et bælte og evt. et tæppe og en øjenpude klar.

7 KOMMENTARER

KOMMENTARER 7

  1. Avatar

    Hej Stina.

    Tak for en god video! Jeg har prøvet programmet en enkelt gang og lå i 25 min. Det gør gode ting, men efter 15-20 minutter begyndte musklerne langs rygraden, især i højre side, at værke kraftigt. Er det et godt tegn på at musklerne giver sig (?), og skal jeg bare blive ved med øvelsen regelmæssigt? Mvh

  2. Avatar

    Den virker jo!! 🙂 Jeg troede jeg skulle strække dem noget mere, men det er åbenbart ikke den eneste måde.

    1. Stina M Post
      Author
  3. Anne-Mette K

    TUSIND TAK! Helt fantastik at mærke, da musklen ENDELIGT gav slip! Jeg lå også næsten 45 minutter. Kunne mærke hvordan varmen begyndte at strømme ned igennem benene efterhånden som musklen slappede af. It’s a lifesaver <3

    1. Stina M Post
      Author

      Hej Anne-Mette.

      Hvor ER det godt, du gav dig god tid. Det er noget af det allervigtigste, når de store muskler skal afspænde og slippe. Jeg er også vild med den her!

      Kh
      Stina

  4. Avatar
    1. Stina M Post
      Author

ANDRE VIDEOER I PROGRAMSERIEN Førstehjælp til dig, der er stressramt