Pas på din ryg

Du kan se videoen, når du er medlem på Yogavivo. Få 7 dage gratis adgang nu.

Når du er logget ind, kan du nyde ubegrænset yoga med over 850 yogavideoer.

Er du medlem allerede, så klik her for at logge ind
Tid 23 min
Underviser Simon Krohn
Tema Hensyntagende yoga & yogaterapeutik / Ikke mere ondt i ryg, skuldre & nakke / Smidighed & mobilitet / Yoga teknik
Niveau Begynder / Let øvet / Øvet / Øvet+
Yogastil Hatha yoga
FavoriteFavorit Føj til kalenderKalender
Tid: :

“Ondt i ryggen” er folkesygdom nummer ét i Danmark, og Simon deler her sine greatest hits til at passe på ryggen. I løbet af programmet skal du aktivere de muskler, som (sædvanligvis) ikke laver nok, og du skal udspænde de muskler, der (sædvanligvis) laver for meget. Desuden skal du lave nogle teknikker, som har til formål at slippe spændinger omkring hofterne, hvilket virker forløsende for lænden. Til denne klasse skal du bruge en blok, en pølle og et bælte.
Videoen er en del af serien “Pas på dig selv“.

11 KOMMENTARER

KOMMENTARER 11

  1. Avatar

    Godmorgen Simon.
    Min ryg er skæv, slidt, modicforandringer i lænd og nakke, forsøger med denne frekvens, og hvor er den god, jeg mærker let følelse i kroppen og senerne bliver strakt ud.
    Hvor jeg ellers har fået mere ondt efter træning har jeg mindre smerte efter denne. Glæder mig til at fortsætte. Taknemlig hilsen og god dag fra mig.

  2. Avatar
  3. Avatar

    Hej Simon

    Dejligt at få rettet sig selv ud efter et par dage, hvor man har ligget krummet sammen i sengen eller har siden og hængt i en stol, totalt tappet for energi. Så hvor heldigt er det lige, at I netop i dag, starter op på “Glad ryg og smuk holdning” – hvilket for mit vedkommende bare passer perfekt. En stille og rolig start på et garanteret godt forløb.

    Namesté

  4. Avatar

    Super godt program at komme i gang på… både i forhold til en længere pause fra den daglige yoga generelt og bare dagen i dag
    Tak!

  5. Avatar
  6. Avatar

    Tusinde Tak Simon for et godt rygprogram❤️ Er i Istanbul og må ligge på hotellet med næsten hold i lænden. Dit program var rart og giver mig håbJeg er dybt taknemmelig
    Kh Maria

  7. Avatar

    Hej Simon, tak for det!

    Børster tænder flere gange om ugen med dit rygprogram, dejligt. Quadriceps er dog stadig meget stramme og ømme. Kan du anbefale andre øvelser til dem? Pft.

    Kh Thomas

  8. Avatar

    Wuaaav!! Det er 3. gang jeg laver din korte rygsekvens – i dag i håb om at min slemme spændingshovedpine ville forsvinde. Og det gjorde den!! Tusind tak for et effektivt program, som jeg nu har erfaret både virker forebyggende, min også lindrende når der er spændinger i den øverste del af kroppen 🙂

  9. Avatar
  10. Avatar
  11. Avatar

    Hej Simon. Jeg er blevet trofast fan af dit rygprogram! God og præcis instruktion. Det er et relativt kort program men det har en super god effekt på min ryg og især min lænd. Jeg lavede det 3-4 gange ugentlig i 1 måneds tid til at starte med, men nu laver jeg det bare 2 gange ugentligt og det er nok til at holde min ryg 100% smertefri. Jubii og stor TAK! 🙂

ANDRE VIDEOER I PROGRAMSERIEN Pas på dig selv