Old-school Vinyasa

  • Tid : 36 min
  • Underviser : Simon Krohn
  • Tema : Intens & hård / Styrke & stamina
  • Niveau : Øvet
  • Yogastil : Vinyasa yoga
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Vinyasa er en yogastilart, hvor vi bevæger os med vejrtrækningen og dermed skaber et flow af yogastillinger. Det er en intens måde at praktisere yoga på, og det er svært at forklare, hvad der er så særligt ved det, men faktum er, at mange elsker det og finder det nærmest berusende.

75 KOMMENTARER

KOMMENTARER 75

    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
    1. Post
      Author

      Kære Christina. Det gør mig simpelthen SÅ glad, at du bruger videoen så meget. Det giver ekstra kræfter til dagens arbejde. Tak fordi, du tog dig tid til at skrive. 🙂

  1. Denne session er blevet en del af min ugentlige praksis. Et fast holdepunkt som jeg ved jeg altid kan gennemføre ligegyldigt dagens form men altid garanti for dejlig varme i kroppen. TUSIND tak og godt nytår!

    1. Post
      Author
  2. En af favoritterne, som jeg gennemfører igen og igen. Den får een til at føle sig stærk! Dejligt. Tak for den.
    Og iøvrigt er du, Simon, een af mine foretrukne instruktører herinde.
    Gode forklaringer, tydelig og flot visning af stillingerne .
    Tak for det.

    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
  3. Hej Simon

    Sikke en lækker flydende sekvens. Den vil jeg helt sikkert vende tilbage til.

    Hvis jeg gerne vil noget lignede flow. Kan du så anbefale noget?

    Hilsen Jeanette

    1. Post
      Author

      Hej Jeanette.
      Hvor er jeg glad for, at du kunne lide videoen. Jeg ved at en lærer som Stina Madelaire underviser nogle fantastiske flow-klasser, så hende ville jeg stensikkert tjekke ud.
      Ha’ en dejlig forårsdag.
      Varme hilsner,
      Simon

  4. Kære Simon.

    Endnu en gang tak for en fin yoga pause!
    Du er en fantastisk underviser og formidler. Jeg bliver lige taknemmelig hver gang jeg følger dig og en af dine sessioner <3

    1. Post
      Author
  5. Kære Simon. Tak for dette vidunderlige flow. Vender tilbage gang på gang. Og hver gang ønsker jeg mig, at du laver bare et enkelt mere til Yogavivo. Et på 45 minutter, så der var en mellemvej mellem de 30 og 60 minutter, som ligger her i dag.

    1. Post
      Author

      Kære Sidsel Marie.
      Tak for dine fine ord. Dit ønske er modtaget, og jeg vil bringe det videre til Yogavivo, når jeg næste gang skal optage videoer.
      Ha’ det godt!!

    1. Post
      Author
  6. Kære Simon. Tak for endnu en fremragende praksis, der fylder mig med varme og samtidig hjælper mig med at lande og genfinde min krop efter graviditet og fødsel.
    Din tydelige kobling mellem åndedræt og bevægelse er for mig den mest direkte vej til at finde jordforbindelsen og den ro den fører med sig er en sjælden gave i et liv som nybagt mor til tre under syv!
    Jeg ønsker mig flere vinyasa praksis’er som denne på yogavivo❤️
    De Kærligste hilsner Sidsel Marie

  7. Dejligt flow, der får pulsen op og varme i kinderne. En praksis jeg vil øve mig i hver dag her i min ferie 3 uger og selvfølgelig efter. Kan denne praksis gøre, at man kommer i bedre form?

    1. Post
      Author

      Hej Gitte. Hvis du laver denne praksis hver dag i tre uger, så vil du kunne mærke effekten. Yoga er jo ikke optimal træning, hvis målet er konditionstræning, men du får en funktionelt god styrketræning og det øger din mobilitet. Personligt elsker jeg kombinationen af yoga, styrketræning og pulstræning. Bare nogle tanker fra et sommerhus. God sommer. 🙂

    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
  8. Kære Simon. Din DVD Mindful flow med warriorflowet har fulgt mig rundt i verden i årevis og jeg holder så meget af den. Men denne her sekvens kan klart noget af det samme. Tusind tak.

  9. Det her flow kommer til at blive et jeg vil vende tilbage til igen og igen 😀
    Og super vejledning! Jeg skal helt sikkert finde flere videoer fra dig Simon 🙂

    1. Post
      Author
  10. Lææækkert flow. Min første video med dig Simon, absolut ikke den sidste. Glæder mig til dit foredrag på Sostrup Slot i september.
    Namasté

    1. Post
      Author
  11. Kære Simon, tusind tak for alle dine videoer her på Yogavivo, som jeg følger og lærer af så snart tiden tillader det med to små børn. De har forbedret min praksis markant. I dyb respekt.

    Namaste

    Tina

    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
  12. hej Simon *
    Tak for et lækkert flow ! og dejlige sekvenser generelt. jeg er fan 🙂
    noget jeg har studset over i noget tid nu er hvilken måde jeg skal lave min cobra på. jeg lavede den som du gør indtil en instruktør præsenterede mig for at man kun løfter så højt at man stadig kan løfte hænderne fra underlaget -altså, så det ikke er hænderne der bærer dig. det synes jeg egentlig giver god mening, også så man undgår at overstrække og belaste lænden unødigt. men som jeg ser du gør det, virker det til at du løfter med hænderne. har du nogen mening om hvad der er bedst ?

    glædeligt forår *

    1. Post
      Author

      Hej Rosanna.
      Tak for dine rosende ord og det gode spørgsmål. 🙂
      Yogateknik bliver først rigtig forvirrende, hvis man tænker, at der kun er én rigtig måde at lave stillingerne på. I cobraen er det i mine øjne lige fint, om du vælger at lave en version, hvor du ikke bruger armene, eller en version hvor du bruger armene. De to versioner gør bare to forskellige ting. Så hvis du ønsker at styrke din ryg, eller hvis du f.eks. har en håndleds-, skulder- eller rygskade, så kan det være oplagt at bruge versionen “uden arme”. I mine øjne er det også en god nok grund, hvis du bare bedst kan lide den version. 🙂
      Jeg får dog lyst til at dele lidt tanker om stillingen. Generelt oplever jeg, at risikoen for overstrækning eller overbelastning af lænden er virkelig lille i cobraens stilling. Stillingen har en stor understøttelsesflade, bevægelsen er symmetrisk og man løfter mod tyngdekraften (de bagoverbøjninger, hvor folk som regel bliver ømme, er stillinger som f.eks. ustrasana (google), hvor man går ind i stillingen med tyngdekraften. Desuden er det en udbredt forestilling, at man skal passe på med bagoverbøjninger, hvor det i praksis er foroverbøjningerne, hvor folk kommer til skade. Bemærk, at den mest gængse behandling / forebyggelse for diskosprolaps er den såkaldte McKenzie-øvelse, som er lige præcis den version af cobraen, som jeg laver i sekvensen. Hvis du vil lave den version, hvor armene hjælper med, og du vil lave den allermest skånsomt, så skal du sørge for at placere hænderne således, at håndleddene befinder sig lige under skuldrene i den endelige stilling. Husk desuden, at det sjældent er en god idé at løfte så højt, som du kan. Jeg anbefaler, at du går til ca. 75% af dit maksimum, og hvis din krop brokker sig – så lyt altid til kroppen. Kroppen har ret i 99% af tilfældene.
      Sikke en lang smøre. Sådan er det vist, når jeg har påskeferie og god tid. 🙂
      God påske!

      1. hei igen Simon,
        mangeTak for det udførlige svar ! 🙂 det er taget til efterretning. det giver mening hvad du skriver omkring at risikoen er lille i cobraens stilling.
        jeg tror skam heller ikke på at der kun findes én rigtig måde at lave stillingerne på – men der findes altså forkerte måder, og dem forsøger jeg løbende at afværge på forhånd 🙂
        håber også din påske var god !

        1. Post
          Author
  13. Fantastisk godt flow. Kan ikke guides bedre. Klasse!
    Denne Old – School vinyassa sekvens må ikke fjernes 🙂
    Stor tak til dig, Simon

    Mvh
    Poul

    1. Post
      Author

      Hej Poul. Hvor er det fedt, at du kan lide sekvensen. Det er i høj grad bare min egen hjemmepraksis, som jeg deler i en lidt forkortet udgave. Hyg dig!! Simon

HERUNDER KAN DU SE FLERE VIDEOER MED Simon Krohn