Når du ligger vågen

  • Tid : 23 min
  • Underviser : Birgitte Gorm Hansen
  • Tema : Sov godt
  • Niveau : Begynder / Let øvet / Øvet / Øvet+
  • Yogastil : Afspænding, shavasana & yoga nidra / Meditation / Restorativ yoga
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Sluk lyset, put dig under dynen i din yndlingssovestilling og lad dig guide ind i hvile, når du har svært ved at falde i søvn. I denne lidt længere hvilepause pendulerer opmærksomheden mellem højre og venstre side af kroppen i en hypnotisk rytme, der hjælper dig med at falde til ro. Hvis du stadig er vågen ved slutningen af videoen, så føl dig fri til at blive liggende og hvile så længe, det er givende for dig. Du kan bruge denne yoga nidra praksis ved sengetid, eller hvis du ligger vågen om natten og har svært ved at falde i søvn igen. Sekvensen er inspireret af ‘Total yoga nidra’  af Uma Dinsmore Tuli.

11 KOMMENTARER

KOMMENTARER 11

  1. Hej Caroline og Birgitte

    Tak til jer begge to for svar. Jeg er ramt af kronisk sygdom, så til tider kan der gå lang tid før jeg får svaret.

    Tak for tip Caroline, men desværre slutter alle Andre du foreslog med lyd på den afsluttende jingle og den vågner jeg ved, så det bliver jo kontraproduktivt. Indtil videre nøjes jeg med denne her og så håber jeg at der kommer flere måske fra dig Birgitte eller fra nogle af de andre som er rettet mod at hjælpe med at falde i søvn. Der findes jo mange afslappende meditationer og kropscanninger, men denne her er vist den eneste som er rettet mod at sove (Og hvor der ikke er lyd på den afsluttende jingle). Det er så vidunderligt for mig, for hjælper tankerne til ro, dem der ellers har en tendens til at være der, også uden at jeg er bekymret for noget. Det er bare et super alternativ til for eksempel sovemedicin. God weekend Lene

    1. Det er bare i orden – jeg vil gå videre med dit ønske om flere videoer med dette tema og uden musik til sidst. Rigtig god weekend til dig! 🙂

      De bedste hilsner

      Caroline • Yogavivo kundeservice

  2. Jeg er fascineret af, at høresansen kan lukke af, før jeg egentlig sover. Jeg har bemærket det flere gange … at jeg intet hører, bliver bevidst om det, hvorefter lyden kommer tilbage. Sikke en hjerne, vi har. Og hvilken skøn måde at falde i søvn på. Eneste ulempe er, at telefonen ligger tændt, efter jeg er faldet i søvn, og lyser og bruger meget strøm.

    1. Hej. Jeg sætter min telefon på Flytilstand og så er jeg faktisk overrasket over, hvor lidt strøm min telefon bruger, selvom den lyser hele natten. Jeg synes det er så dejligt at jeg kan bruge meditationen på Fly tilstand ved at hente den til offline brug, når den skal ligge der ved siden af mig i sengen hele natten.

      1. Post
        Author

        God ide. min egen telefon lukker ned for skærmen efter 3 minutter mens lyden fortsætter, så skærmen ikke ligger og lyser hele natten. Tror man kan sture det i opsætningen, men det kommer nok an på hvilken telefon man har. Dejligt at høre at det hjælper med at falde i søvn. over tid kan man også lære sig sekvensen og guide sig selv., det kommer når man har lyttet til den en del gange, så husker man rækkefølgen i guideningen rundt i kroppen, lidt ligesom man husker en sang man har hørt.
        KH B

    1. Post
      Author
      1. Jeg er simpelthen så glad for den. Det er også virkelig godt at den er så lang som den er, for falder man i søvn hurtigere, så er det jo dejligt, men ellers er det bare rigtig, ja nærmest beroligende at man ved, at man har god tid til at falde i søvn inden meditationen er færdig. Har du lavet flere end den her?

        1. Hej Leene 🙂

          I søgefiltrene kan du søge på Underviser>Birgitte og Tema>Opnå med træningen>Sov godt – så kommer der flere videoer som denne.

          Ved ikke, om Birgitte ellers har andre forslag? 🙂

          De bedste hilsner

          Caroline • Yogavivo kundeservice

        2. Post
          Author

          Det Caroline siger 🙂 Jeg kan se når jeg selv søger at jeg har lavet ret mange videoer der går på søvn, hvile og ro på nervesystemet.
          Jeg hører også at videoen “når du er helt flad” er mere beroligende end jeg selv antog da jeg vi indspillede den. Det er en kort sekvens med bløde bølgebevægelser som alle kan være med på, så man kan ikke lave den i sengen, men det er lige før. tænker den kan være rigtig fin før sengetid.
          KH B

HERUNDER KAN DU SE FLERE VIDEOER MED Birgitte Gorm Hansen