Myofascial stress-release for hele rygsøjlen

Du kan se videoen, når du er medlem.

Få en gratis 30 dages prøveperiode. Ingen binding.

Pris kr. 119,-/md efter prøveperioden. Opsiger du inden 30 dage betaler du ingenting.

Hvis du vil vide mere om Yogavivo, så klik her.

Er du allerede medlem, så klik her for at logge ind

  • Tid : 20 min
  • Underviser : Birgitte Gorm Hansen
  • Tema : Farvel stress / Ikke mere ondt i ryg, skuldre & nakke
  • Niveau : Uden niveau
  • Yogastil : Yoga Lab
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

En mini-praksis der forløser op igennem hele kernen af kroppen. Vi går helt ned i gear med mikrobevægelser og myofascial release teknikker. Klassen løsner op i det væv, der forbinder hofteledet, forsiden af rygsøjlen, mellemgulvet og halsmuskulaturen. Det er tit her, vi bliver låst, når vi skal ”tage os sammen” for at komme igennem stressede perioder eller livsomvæltninger. Klassen er god, hvis du lige har været syg, hvis du er stressramt, hvis du har stillesiddende arbejde og sidde meget på stol. Sidst men ikke mindst er den god, hvis du lige er landet efter en længere rejse og gerne vil ”foldes ud ”igen. Programmet er ekstra lækkert at lave på en halvflad pilatesbold (20-30 cm). Du kan også bruge et foldet tæppe, som det vises på videoen. Hav evt. et ekstra tæppe over dig, så du holder varmen. Dette er den 3. video i forløbet ”Blid Fascial Flow Yoga”.

16 KOMMENTARER

KOMMENTARER 16

  1. Hej.

    Den bløde bold der bruges i denne i øvrigt fantastiske serie, hvor kan jeg få fat i den? Synes den er svær at finde. Vh Jesper

    1. Post
      Author

      Hej Jesper, det er en helt almindelig Pilatesbold på 22, 25 eller 30 cm. som man bare lukker det meste af luften id af.
      Mine er købt på yogaudstyr.dk men du kan få dem mange andre steder hvor der forhandles pilstesudstyr, yogaudstyr osv.
      mvh B

    1. Post
      Author
  2. Jeg bliver ved og ved med at vende tilbage til denne mini-praksis. Dybt forløsende. Tak for inspirationen!

    1. Post
      Author
  3. Puh ha det var dejligt efter en flyvetur fra Australien og et maveonde, den tager jeg lige nogle gange over det næste stk tid – tak for den.

    1. Post
      Author

      Hej Solveig, og tak for din skønne kommentar. Ja, jeg har også selv gavn af denne praksis når jeg lander fra en længere flyrejse.
      KH B

    1. Post
      Author

      Huraaa Johanne, det er virkelig godt at høre. Det er en relativt subtil praksis som kan være svær at videregive når vi ikke befinder os i samme lokale.
      KH B

  4. “Hold da op”, sagde jeg højt til mig selv bagefter 🙂 Fantastisk at så lidt kan gøre så meget. Tak!

    1. Post
      Author

      Ja, sådan har jeg det også selv med den. Tak fordi du tager dig tid til at melde tilbage, det er en stor hjælp for mig.
      KH B

  5. Tusind tak for en god video og guiding!
    Pludselig fandt min krop/nakke ud af hvad det hele drejede sig om – og effekten var efterfølgende helt speciel, meget afslappet og bare ret fantastisk. TAK!

    1. Post
      Author

      Hej Anne-Mette, tak for kommentar. Det er godt at høre din krop fandt sin egen vej ind i praksissen, lige hvad jeg håbede på! Jeg bruger primært denne praksis som afspænding og nedregulering når jeg har haft en krævende dag og oplever den forløser nogle dybe spændingstilstande i kernen af kroppen som jeg ikke er opmærksom på i hverdagen.

      Kh b

  6. Hej Birgitte
    Tak for fascial jeg er fan. Og det virker fint med tæppe. Noget af det fede er at kroppen ligesom forsætter af sig selv med at arbejde eller mikro bevæge sig videre i timerne efter……meget fascinerende
    kh Anne Mette

    1. Post
      Author

      Hej Anne Mette, tak fordi du deler din oplevelse. Jeg mærker netop også at min praksis fortsætter igennem dagen og nyder det liv i kroppen den giver. Det er godt at høre at det fungerer med tæppet også!
      Kh b

ANDRE VIDEOER I FORLØBET Blid open flow yoga