Løberen – Yoga for Sportsfolk-sekvens

Du kan se videoen, når du er medlem.

Få en gratis 30 dages prøveperiode. Ingen binding.

Pris kr. 119,-/md efter prøveperioden. Opsiger du inden 30 dage betaler du ingenting.

Hvis du vil vide mere om Yogavivo, så klik her.

Er du allerede medlem, så klik her for at logge ind

  • Tid : 29 min
  • Underviser : Sisse Dall
  • Tema : Balancestillinger / Særligt for sportsfolk
  • Niveau : Begynder
  • Yogastil : Bowspring
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Dette program er inspireret af min bog Yoga for Sportsfolk. Fortvivl ikke hvis du ikke mærker så mange af de velkendte muskelstræk – vi arbejder med at blødgøre bindevævet indefra og som en helhed, og øver du dig regelmæssigt, vil du opdage en øget smidighed – selv uden de velkendte stræk. Yoga er god til at skabe styrke, stabilitet og smidighed i de områder af kroppen, som bliver stive, ømme og skadede hos løbere (f.eks. fødderne, knæene, hofterne, haserne og lårene). Yoga er også et godt redskab til at blive bedre til at integrere kroppens muskler, så den arbejder optimalt, få styr på vejrtrækningen og øge fokus, så du oftere kan opleve ’runners high’.
Løb er en sport, hvor risikoen for overbelastningsskader er stor. Når vi løber, gentager vi de samme bevægelser igen og igen, og vores så skævheder bliver konstant værre. Her hjælper yoga med at skabe kropslig balance og med at gøre dig bevidst om bevægelsesmønstre, som er skadelige. Er du trail-løber, kan du få ekstra glæde af yogaens mange balanceøvelser og dermed forebygge akutte løbeskader som f. eks ankelvred.

HERUNDER KAN DU SE FLERE VIDEOER MED Sisse Dall