Hvordan bøjer du forover?

Du kan se videoen, når du er medlem.

Få en gratis 30 dages prøveperiode. Ingen binding.

Pris kr. 119,-/md efter prøveperioden. Opsiger du inden 30 dage betaler du ingenting.

Hvis du vil vide mere om Yogavivo, så klik her.

Er du allerede medlem, så klik her for at logge ind

  • Tid : 42 min
  • Underviser : Simon Krohn
  • Tema : Foroverbøjninger / Yoga teknik
  • Niveau : Alle niveauer
  • Yogastil : Hatha yoga
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Denne session er video 6/10 i forløbet “Yogateknik der løfter din praksis“. Når du praktiserer yoga, kommer du ikke uden om foroverbøjninger. I denne video vil Simon dele de mest essentielle tekniske detaljer om foroverbøjninger – både stående og siddende. Vi skal undersøge, hvor bevægelsen egentlig foregår, hvordan vi passer på ryggen, hvordan vi skaber mere mobilitet, og hvordan vi intelligent kan modificere foroverbøjningerne. Det kan være en god idé at have et tæppe, to blokke og et yogabælte til denne video, men det er ikke en nødvendighed.

8 KOMMENTARER

KOMMENTARER 8

  1. Tak for endnu en lærerig session. Jeg har et spørgsmål til siddende foroverbøjning. Er det også her en fordel af spænde i det strakte ben for at øge bevægeligheden i hoften? Spørger fordi jeg ikke er helt sikker på at jeg mærker “rigtigt”

    1. Post
      Author

      Hej Anne.
      Tak for din hilsen og dit spørgsmål. Det er generelt rigtigt, at det øger bevægelsen i hoften, hvis benet er strakt. Jeg kender til flere forskellige forklaringer, som alle er lidt lange, og som jeg derfor vil springe over. Desuden er det som regel sådan med kroppens biomekanik, at der altid er nogle, der oplever det stikmodsatte end de andre. Jeg er med andre ord fortaler for, at man stoler på det, man mærker. Ellers risikerer man at gøre noget uhensigtsmæssigt. Jeg håber, at mit svar kunne bruges. 🙂
      Varme hilsner,
      Simon

  2. Der er rigtig meget at hente i disse programmer om yogateknik – også for øvede. Hvor det i starten var anmassende at være i foroverbøjninger er det nu sjovt og behageligt.

  3. Du er simpelthen bare helt fantastisk dyktig Simon!. Når man bor så langt vekk fra alt, trenger inspirasjon, forklaringer, kan jeg bare sette på en af dine videoer, å det hjelper virkelig på min egen undervisning. Håber dog, jeg snart kan komme på en af dine workshops.:) God weekend!

  4. det er så super specifikt og anvendeligt. Meget svært at have vejrtrækningen med når nu der er så meget fokus på alt andet i kroppen, så jeg må lige se den 50 gange mere:)

  5. Tak for en rigtig god gennemgang. Jeg har før valgt at holde igen med yoga, fordi jeg fik ondt i lænden. Jeg tror, denne gennemgang er nøglen til at undgå det fremover. Jeg bor langt ude ved kysten langt fra et sted at få undervisning, og tiden er knap med tre børn og job. Derfor betyder det meget for mig at kunne lære mere om teknikker til at beskytte mig selv og få mere ud af yogaen på denne måde. Tusind tak. Nanna

    1. Post
      Author

      Kære Nanna. Hvor er jeg glad for din kommentar. Det er lige præcis sådan noget, jeg havde håbet på, da jeg planlagde programserien. Held og lykke med yogaen, som forhåbentligt kan foregå smertefrit fremover. 🙂

ANDRE VIDEOER I FORLØBET Yogateknik der løfter din praksis