Farvel hedeture – til kvinder i overgangsalderen

  • Tid : 42 min
  • Underviser : Kristine Marie Rost
  • Tema : Balance i hormonerne / Særligt for kvinder
  • Niveau : Let øvet
  • Yogastil : Yin yoga
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Kære kvinde, bliv hedeturene kvit med denne sekvens. Overgangsalderen er bl.a. en dehydrering af kroppen. Yin yoga giver fugt til vævet, og dermed styrker du dit væv, brusk og knogler i forbindelse med overgangsalderen og senere din alderdom. Yin yoga er din naturlige pensionsopsparing til kroppen. Kristine anbefaler, at du kombinerer denne video med videoerne “Det daglige smør på brødet” og “3 magic block”, som du finder i forløbet “7 dage der samler Yin og yang”.

18 KOMMENTARER

KOMMENTARER 18

    1. Post
      Author
  1. Hej Kristine.
    Jeg må bare lige sige – tak!
    Jeg har så stor glæde af dine videoer.
    Du laver dejlige kombinationer af øvelser, og jeg er helt på toppen over din måde at guide på. Alt giver mening – og mere mening hver gang jeg træner.
    Jeg er ikke et sekund i tvivl om jeg gør noget rigtigt eller forkert.
    3 magic blocks rykker extremt meget – allered 3. gang kunne jeg mærke betydelig fremgang!
    Ifht. overgang håber jeg stadig på effekt af denne video, jeg er kun 5 dage henne.
    Bedste hilsner
    Stine

    1. Post
      Author

      Tak Stine
      Tusind tak for at give dig tid til at fortælle mig det her. Og det glæder mig at du kan mærke virkningen. Hold dig til den samme video eller to i 4-6 uger inden du prøver en anden. Det er bedre end at shoppe rundt efter humør.
      /Kristine

  2. Wuåhhh der er sket noget siden jeg sidst lavede denne sekvens … jeg har i lang tid lavet lymfe”rundgangen” samt meridian opening hver morgen + smidig med yoga og dine live-sekvenser i dag var denne sekvens på intet tidspunkt for hårdt – jeg oplever dog stivhed i ledene, når jeg skal ud af stillingerne, er det “ok”? Er der andet jeg kan gøre ift hedeture og hjertebanken?
    Tak for guidening og god dag

    1. Post
      Author

      Åhhh ja det kan være helt fantastisk at vende tilbage til nogle øvelser og opdage at der er sket forandring pga fastholdenhed i nogle helt andre. Stærkt Dorte. Du kan med fordel lave den her video i 4-6 uger sammen med lymfedræning og smart start, de dage hvor der ikke er livestream.
      Fortsætter dine ubalancer er det ikke det rette forum her, men en dialog andetsteds 😉
      Og i forhold til hjertebanken vil jeg anbefale du taler med din læge.
      Kh
      K

    1. Post
      Author

      Tak for at give dig tid til at sende en hilsen her 🙂
      Hvis du vil svare, kunne det være interessant at få af vide om det er for overgangsalder eller andet der gjorde du valgte denne video til ? Den er nemlig også godt til ubalancer i forbindelse med menstruation.
      /Kristine

  3. Hej Kristine,
    Uhh ved heller ikke lige om, hvorvidt jeg er i overgangsalderen. Men tænkte, at denne her var god at prøve i dag, da humøret (i disse coronatider) var lidt lunkent. Og vups, så er humøret straks bedre efter denne her video. Særligt de sidste øvelser gjorde en forskel for mig. Sfinksen med modifikationer (ved ikke om du kalder den det) gik lige i armhulerne og det føltes så godt. Foroverbøjningen med armene under knæene var bare lækkerier for lænden.
    Tak for det.
    Kh Linda

    1. Post
      Author
  4. Hej Kristine – endnu en gang tak jeg har lavet dette program + Kys frøen ca fire gange om ugen de sidste tre uger og synes klart at jeg nu begynder at mærke bedringer skal jeg fortsætte den intensive praksis? Eller er der andet jeg kan veksle med?
    Hav en dejlig dag,
    Dorte

    1. Post
      Author

      Hej Dorte

      Lyder rigtig godt. Flot du holder fast. Så længe du oplever sekvenserne intense, vil jeg være så tarvelig at sige bli’ ved til det det ik opleves intenst længere, men det er jo nok ik’ det du fisker efter 😉 Prøv evt at lave Just do og Grounded hver anden dag i to uger som afveksling. Og så er der jo programserien Detox der kan laves hver dag.

      Hold øje med mine Yin yoga treats måske er der noget der passer med din kalender som eks. Tisvilde 28-30 juni eller Kalymnos 9-16 august så kan jeg give dig en personlig praksis.

      Dejlig dag til dig
      /K

    1. Post
      Author

      Hej Dorte
      Jeg anbefaler du gør dit bedste til at få den lagt ind i din hverdag fra minimum 4-6 gange om ugen en måned for at få god effekt. Gerne kombiner med detox programserien de dage du har mere tid.
      Kh
      K

    1. Post
      Author

      Hej Dorte
      Jeg anbefaler du gør dit bedste til at få den lagt ind i din hverdag fra minimum 4-6 gange om ugen en måned for at få god effekt. Gerne kombiner med detox programserien de dage du har mere tid.
      Kh
      K

    2. Post
      Author

HERUNDER KAN DU SE FLERE VIDEOER MED Kristine Marie Rost