Få det andet rigtige ben ud af sengen

Intro-video

  • Tid : 9 min
  • Underviser : Kristine Marie Rost
  • Tema : Mere energi / Væk med hovedpinen
  • Niveau : Let øvet
  • Yogastil : Yin yoga
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Dette er en ny version af den gamle klassiker ‘Få det rigtige ben ud af sengen’. Den er til dig, der føler dig stiv eller øm i kroppen, når du stiger ud af sengen om morgenen. Det her er den sekvens, Kristine selv laver om morgenen for at få hele systemet i gang til dagen.

14 KOMMENTARER

KOMMENTARER 14

  1. Jeg kan rigtig godt lide den måde du laver Yin yoga på Kristine. Jeg døjer med langvarig stress, kropslige stress som bliver smerter i kroppen og kronisk migræne. Så det er ikke alt jeg kan være med på. Men jeg kan lave stort set alle de øvelser du har en live session som hedder grundform. Den eneste jeg ikke kunne, er der hvor jeg skal holde med armene omkring mine knæ i lang tid. Jeg får ondt i armene i for lang tid bagefter.

    Jeg har dog et spørgsmål og det er om Tuck toe er en god øvelse at lave, hvis man har eller har tendens til nedsunken forfod?

    Mange hilsner
    Lene

    1. Post
      Author

      Det glæder mig du kan lide min undervisning. Lyder udmattende med langvarig stress og migræne. Det gode er kroppen, alle kroppe har en medfødt evne, nemlig naturlig heling, hvilket også indebærer stress og migræne. Når nervesystemet er udkørt påvirkes armene i form af udmatning. Det bedste du kan gøre er at holde lidt længere hver dag så dine fjerntliggende støttende muskler kan begynde at genoptrænes.

      Jeg vil anbefale dig at gå i gang med 3i1 forløbet til vågne&vital https://yogavivo.dk/category/programserier/3-i-1-vagenvital/ det er beskrevet hvordan du bruger det. Og ja tuck toe er også god sammen med de knælende øvelser til nedsunken forfod. Alle øvelserne har henblik på at styrke din naturlige helingsproces.

      Kh
      Kristine

    1. Post
      Author
  2. Kære Kristine

    TAK for denne dejlige video

    Efter 32 år med kronisk leddegigt er det helt vidunderligt, at opdage en øvelse som hjælper med mere fleksibilitet i mine storetæer, der ellers har været i en laaang flerårig proces med tiltagende stivhed. Jeg var først bange for om øvelsen ville give inflammation og smerter senere på dagen (og har også måtte starte i en tilpasset version) men efter at have lavet den rigtig mange gange nu, så har jeg næsten på fornemmelsen at den tværtimod virker forebyggende? Den lader endda til måske også at forebygge de migræner jeg ellers ofte har? jeg kan mærke at der sker noget godt i hvert fald, så endnu engang tak for en skøn morgenpraksis❤️

    Henriette

    1. Post
      Author

      Kære Henriette

      Tak fordi du har taget dig tid til at skrive en kommentar.

      Det gør mig oprigtig glad at du med så mange års diagnose og dermed sikkert daglige smerter og udfordringer i hverdagen har fundet modet til at være med her og lave særligt tuck toe så meget. Det allerbedste er dog at du har gennemskuet fidusen ved det til tider hårde arbejde med egen træning at det lige akkurat forbedre bevægeligheden, opløser smerter og ja nemlig virker forebyggende.

      Super inspiration til mange der oplever eks. tuck toe så svært at de hellere vil lade vær. Den er nemlig for alle.

      Kh
      K

  3. Skøn lille morgensekvens. Perfekt til mit øvrige program for dagen ☺️

    Vil prøve at lave den igen på arbejdet og når jeg kommer hjem også

    Dejlig dag til dig Kristine ♥️

    1. Post
      Author
  4. Mine fødder og ankler er meget stive og gør ondt hver eneste dag. Mine skinneben ligeså. Jeg har haft kronisk stress og smerter igennem 15 år. Jeg føler jeg har brug for at løsne mine fødder og underben op( ligeså mit sind ) men tuck toe er alt for voldsom. Jeg kan udføre den, hvis jeg læner mig helt frem og støtter med mine arme på gulvet ellers gør det alt for ondt. Vil det være ok? 🙂 Er der andre af dine videoer du kan anbefale for mine udfordringer ? 🙂

    1. Post
      Author

      Kære Annika
      Åhh ja stress og smerter i krop og sind er virkelig noget der kan mærkes i en øvelse som Tuck toe. D.. det sidder i halsen, tåen, maven, læggen, anklen ja hele livet kan bare mærkes og man føler det ofte som en tur ud over kanten, men der er vi jo allerede havnet når vi har tilladt så mange år at døje med ondt i livet. øv jeg føler med dig. Har jo været der, hvor det lader til du er. Det kan heldigvis blive godt og rart igen. Du tager bare en tuck toe child som det hedder med armene på gulvet foran dig indtil du får mod på at komme op igen. Det er også en hard cord sekvens du lige har valgt at rode dig ud af så mange års liv med stress og smerte <3 Bliv smertefri med yin er ikke smertefri, men et rigtig godt forløb at lægge ud med. Jeg anbefaler du vælger den eller januar forløbet vi lige har live streamet og holder dig til disse videoer de næste 2 måneder. Det er ingen hjælp på den lange bane at shoppe rundt i de mange videoer hver og hver anden dag. Hellere vælge et par og gentage i 6-8 uger 🙂
      Kæmpe krammer og 'giiiiv sliiiip' i Kram barnet 😉
      Kh
      K

      1. Åh tusind tak – blev så rørt over din besked.
        Du har helt ret i det med at shoppe rundt, det giver ikke ro men bare mere stress. Tak jeg vil forsøge mig med dine råd og håber også jeg lander på den anden side på et tidspunkt, hvor alt ikke er så hårdt og smertefuldt <3

HERUNDER KAN DU SE FLERE VIDEOER MED Kristine Marie Rost