En kort yogatime med gode stræk til nakke, skuldre og øvre ryg

  • Tid : 13 min
  • Underviser : Helene Feilberg
  • Tema : Mere energi / Mindfulness
  • Niveau : Let øvet
  • Yogastil : Hatha yoga
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Invester 13 minutter i at få nakke, skuldre og øvre del af ryg åbnet mere op. Vi laver 5 super gode øvelser til formålet. Timen indeholder ingen afspænding.

9 KOMMENTARER

KOMMENTARER 9

  1. Tak for fint program.
    Spørgsmål til sidste stilling. Hvordan får man hovedet ned forbi de samlede albuer? Jeg kan ikke komme forbi albuerne- jeg kan ikke engang samle mine albuer over hovedet, når jeg sidder op.
    Er der evt. en anden måde at strække den del af ryggen?

    1. Post
      Author

      Kære Rikke

      Mange tak for dit spørgsmål 🙂

      Det er ikke meningen at hovedet skal ned mellem albuerne, men at albuerne er så samlede som muligt, og så må hovedet hvile let ‘på’ armene. Det centrale er at brystet søger mod gulvet, og at du samtidig trækker halebenet bagud (altså i retning bagud og ned mod gulvet), så lænden ikke svajer for meget. Tjek også at du slapper nogenlunde af i nakken imens.
      For nogle mærkes strækket i første omgang i selve skuldrene hvis der lidt stivhed her, men med tiden vil skuldre åbne og så flyttes strækket som regel ned til området lige under skulderbladene.
      Jeg håber, det giver mening og at du får god glæde af øvelsen, – ellers skriv igen.

      De allerbedste hilsner
      Helene

    1. Post
      Author

HERUNDER KAN DU SE FLERE VIDEOER MED Helene Feilberg