Den bløde shavasana

Du kan se videoen, når du er medlem.

Få en gratis 30 dages prøveperiode. Ingen binding.

Pris kr. 119,-/md efter prøveperioden. Opsiger du inden 30 dage betaler du ingenting.

Hvis du vil vide mere om Yogavivo, så klik her.

Er du allerede medlem, så klik her for at logge ind

  • Tid : 16 min
  • Underviser : Birgitte Gorm Hansen
  • Tema : Afspænding & restitution / Bodyscan / Farvel stress
  • Niveau : Uden niveau
  • Yogastil : Dynamic yoga / Restorativ yoga
Markér som favoritFavorit Tilføj til din kalenderKalender
Tid: :

Birgitte guider dig igennem en afspænding, der fokuserer på muskelgrupper som er tæt koblede til dit autonome nervesystem og evnen til at komme ud af kamp/flugttilstand. Rigtig fin som stressreducerende praksis, forberedelse til meditation eller som afslutning på en lidt længere yogapraksis (f. eks. på 30-60 minutter). Du skal bruge: To tæpper, en pøllepude eller et par store sofapuder, med mindre du foretrækker en anden hvilestilling end den viste.
Videoen er en del af forløbet “Shavasana: Hvile, næring og ro“.

7 KOMMENTARER

KOMMENTARER 7

    1. Post
      Author
    1. Post
      Author
  1. Kære Birgitte,
    det var da en helt fantastisk oplevelse. tak.
    Nyt for mig med pøllen på kroppen. Hvad er tanken bag det?
    Bedste hilsner
    Birgitte Bülow

    1. Post
      Author

      Hej Birgitte
      I slutningen af det forløb som klassen her er en del af ligger der en video der hedder “gode til en god savasana” hvor jeg forklarer lidt mere om de enkelte variationer af stillingerne, også de med puden på hoften. For mig selv handler den variation af savasana mest om at tyngdefornemmelsen som er beroligende og groundende for mig når jeg ligger der. Det er lidt en smagssag. En anden bonus er at puden blidt trykker ned på toppen af lårbenet og det føles for mig som om det trykkes lidt tilbage i hoftesokklen hvilket er rart for mim hofte og mit bækken, både under savasana men i høj grad også når jeg bevæger mig igen. Men som sagt, det er en smagssag om man kan lide tyngde på kroppen, nogen elsker det og føler det er angstdæmpende og beroligende, andre synes det bliver lidt klaustrofobisk, så jeg tænker det bedste er at eksperimentere. Vend endelig tilbage og fortæl hvad du er kommet frem til når du har prøvet lidt af hvert.
      KH B

ANDRE VIDEOER I FORLØBET Shavasana: Hvile, næring og ro